Grupa Selena wśród liderów innowacyjności!
Grupa Selena – prowadzący działalność na całym świecie holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej – znalazła się wśród najbardziej innowacyjnych firm wybranych spośród Listy 2000 opracowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”.
W rankingu najbardziej innowacyjnych firm z Listy 2000 znalazło się 60 przedsiębiorstw. Zestawienie opracowano na podstawie analizy wskaźników związanych z działalnością badawczo-rozwojową firm. O wynikach zadecydowały: struktura finansowania badań, organizacja zatrudnienia w działach badań i rozwoju, a także wyniki analizy jakościowej obejmującej przede wszystkim międzynarodową skalę innowacyjności przedsiębiorstw.
„Badania pełnią kluczową rolę w rozwoju międzynarodowej działalności Grupy Selena. Projekty badawczo-rozwojowe umożliwiają opracowanie indywidualnych receptur produktowych dla rynków Azji, Europy, Ameryki Północnej i Południowej. Nasza produkcja od początku oparta jest wyłącznie o oryginalne receptury Seleny – dzięki własnym laboratoriom jesteśmy w stanie szybko rozwijać i modyfikować asortyment w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania rynku. Taka elastyczność jest cennym narzędziem walki konkurencyjnej” – powiedziałKrzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA – spółki kierującej działalnością Grupy.
Innowacyjność jest kluczowym elementem strategii biznesowej Seleny. Działy Research & Development prowadzą badania nad rozwojem każdej z trzech podstawowych grup produktowych z portfolio Seleny (piany, uszczelniacze, kleje). W przypadku uszczelniaczy prace prowadzone są równolegle przez laboratoria w Polsce, Chinach i USA. Dzięki takiemu modelowi organizacyjnemu, Grupa Selena stale poszerza swoją ofertę, dostosowując ją do zróżnicowanych potrzeb klientów na poszczególnych rynkach. Celem projektów badawczych jest:
· tworzenie innowacyjnych wyrobów i technologii;
· poszerzanie asortymentu;
· podnoszenie walorów użytkowych już istniejących wyrobów;
· dostosowywanie oferty produktowej do potrzeb i specyfiki poszczególnych rynków.
„W obliczu trudnej sytuacji gospodarczej wiele firm decyduje się na redukcję wydatków na badania i rozwój. Grupa Selena, mimo spowolnienia gospodarczego, postawiła na rozwój i kreację nowych produktów oraz stałe podnoszenie ich jakości. Strategia ta przynosi konkretne rezultaty: na wielu rynkach przychody ze sprzedaży nowych produktów zrównoważyły spadek popytu w naszych tradycyjnych grupach produktowych, spowodowany mniejszą liczbą inwestycji budowlanych” – wskazuje Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA.
Prowadzone przez Selenę na szeroką skalę projekty badawcze umożliwiają stały rozwój oferty produktowej przedsiębiorstwa. Od debiutu giełdowego w kwietniu 2008 roku firma z sukcesem wprowadziła na rynki zagraniczne m.in. klej do styropianu Tytan Styro 753 i masy bitumiczne, natomiast na rynku polskim zamocowania Tytan Fixing Systems czy linię klejów do płytek Tytan GEA.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. Grupa posiada spółki w 17 krajach, w tym zakłady produkcyjnew Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, USA, Turcji oraz w Hiszpanii.
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Sprzedaż zagraniczna Grupy Selena stanowiła w 2008 roku 60% przychodów. Firma realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 17 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Hiszpania Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1. Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2. Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.
Nagrody otrzymane na przestrzeni ostatnich lat:
2009 rok:
· Piana poliuretanowa Tytan Professional O2 65 z portfolio Grupy Selena otrzymała tytuł „Wybór Profesjonalisty”. Produkt uzyskał najlepsze wyniki w testach jakościowych przeprowadzonych w Kijowie przez czołowe media z branży stolarki otworowej;
· Selena USA Inc. – amerykańska spółka należąca do Grupy Selena – otrzymała nagrodę 2009 Best of Elkhart Award w kategorii „Kleje i uszczelniacze”. Ranking wyróżnia najlepsze firmy lokalne prowadzące działalność na rynku amerykańskim;
· Tytan Professional – kluczowa marka Seleny – po raz kolejny został nagrodzony „Złotym Laurem Konsumenta” w kategorii „Silikony i pianki”. Celem rankingu konsumenckiego organizowanego przez grupę Media Partner jest wyłonienie produktów, które cieszą się największą popularnością i zaufaniem wśród klientów;
· Selena SA otrzymała po raz 3 prestiżowy tytuł „Lidera Branży Stolarki Budowlanej” w kategorii „piany i silikony”;
· Klej do styropianu Tytan EOS został „Produktem Wykonawcy 2009”w kategorii izolacje termiczne i systemy ociepleń.Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych dostępnych na polskim rynku produktów wykorzystywanych w pracach budowlanych oraz remontowo-wykończeniowych;
· Należąca do Seleny marka Tytan Professional została uhonorowana prestiżowym tytułem TOP MARKA 2009 dla najbardziej znanych brandów na polskim rynku;
· Selena SA została laureatem prestiżowej nagrody Gazele Biznesu przyznawanejdynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie;
· Selena FM SA została wyróżniona certyfikatem „Przejrzysta Firma 2008” - nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom, które w swoim działaniu kierują się zasadą wiarygodności i uczciwości finansowej;
· Selena FM SA otrzymała tytuł „Lidera eksportu na wschód” - wyróżnienie przyznaneprzez Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa za znaczący wzrost sprzedaży w krajach wschodnich w okresie 2006-2008;
· Klej do styropianu Tytan EOS został wyróżniony nagrodą „TOP BUILDER 2009”. Nagroda przyznawana jest innowacyjnym produktom, materiałom i tym systemowym rozwiązaniom, które na polskim rynku wyróżniają się bardzo dobrymi parametrami technicznymi, gwarantującymi wysoką jakość i przewagę technologiczną.
2008 rok:
· Selena SA została zdobywcą Złotego Lauru Konsumenta 2008 w kategorii „Silikony i pianki”. Tym samym Tytan został uznany za najbardziej cenioną polską markę pod kątem popularności i rozpoznawalności;
· Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena,otrzymała Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy. Nagroda stanowi potwierdzenie zaangażowania firmy w ekonomiczny i społeczny rozwój Dolnego Śląska;
· Na targach CONSTRUCT EXPO AMBIENT 2008 w Rumunii piana poliuretanowe Tytan Professional O2 otrzymała medal i dyplom dla doskonałego produktu;
· Piana poliuretanowa Tytan 65 O2została nagrodzona złotym medalem na targach International Technical Fair 2008 w Bułgarii;
· W czerwcu klej do styropianu TYTAN EOS został nagrodzony „Laurem Klienta” w kategorii „Odkrycie 2008” jako rewolucyjne rozwiązanie w budownictwie. Konkurs o „Laur Konsumenta” rozstrzygany jest w oparciu o badania satysfakcji klientów organizowane przez Grupę Media Partner;
· Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała tytuł „Solidnego Pracodawcy Roku 2007” w edycji dolnośląskiej ogólnokrajowego konkursu organizowanego przez Przegląd Gospodarczy;
· W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł”, za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty oraz certyfikaty.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com
Artykuł dodał: Kamil Bielicki