Do otrzymanych dotychczas przez firmę Dornbracht wyróżnień dołączyły dwa kolejne. Modułowy system Symetrics otrzymał prestiżową nagrodę Design Award 2010 Republiki Federalnej Niemiec w kategorii wzornictwo produktów. Firma Dornbracht - jako jedyny producent armatury - znalazła się również wśród 30 najważniejszych marek luksusowych w tegorocznej edycji rankingu tygodnika gospodarczego „Wirtschaftswoche”.
Symetrics umożliwia swobodne komponowanie niezależnych elementów na bazie czytelnej siatki, którą wyznaczają krzyżujące się pionowe i poziome linie. Składają się one na swoistą szachownicę wyznaczającą standardowe rozmiary każdego modułu, będące wielokrotnością kwadratu 60x60 mm. Każdy moduł Symetrics może być stosowany zarówno oddzielnie, jak i w dowolnej kombinacji z innymi elementami. Wszystkie bowiem – niezależnie od tego czy jest to umywalka, prysznic, czy bidet – pasują do pozostałych. Dzięki temu w centrum uwagi projektanta pozostaje łazienka jako całość, nie zaś poszczególne elementy armatury. Wizualna harmonia Symetrics z właściwym sobie regularnym układem odniesienia i rytmem przestrzeni pozwala wytworzyć w łazience atmosferę kojącego ładu.
Informacja o nagrodzie Design Award 2010 zbiegła się w czasie z wiadomością o zaliczeniu Dornbracht do 30 najbardziej luksusowych niemieckich marek, które znalazły się w rankingu przeprowadzonym przez magazyn „Wirtschaftswoche, na zlecenie monachijskiej agencji marketingowej „Brand Rating”. Przy ocenie marek pod uwagę brano trzy kryteria. Optymalną korzyść z posiadania produktu wyznaczano na podstawie różnicy w cenie pomiędzy marką przeciętną a jej luksusowym odpowiednikiem. Kolejnym elementem oceny była bezwzględna wysokość ceny, świadcząca o ekskluzywności produktów marki. Trzeci wskaźnik – tak zwana siła marki – stworzono na podstawie dyskusji 150 ekspertów, analizujących marki w sześciu wymiarach: profil premium, wywoływane pozytywne odczucia/ element rozrywkowy/ doświadczenia podczas użytkowania, perfekcjonizm, osobowość marki, estetyka i nowatorstwo. W przypadku firmy Dornbracht kreowanie znaczenia oraz inspiracyjnego ładunku marki odbywa się poprzez nacisk na wysoką jakość i wyrafinowane wzornictwo oraz debatę nad współczesną sztuką i kulturą. Od 1996 roku firma wspiera i inicjuje wystawy i działania w ramach Dornbracht Culture Projects. Dyskusja, której pierwotnym celem było zgłębianie idei kulturowego wymiaru łazienki, zainicjowała dialog pomiędzy niezależnymi artystami a firmą, który urzeczywistnia się w kolejnych projektach realizowanych przez Dornbracht z myślą o przestrzeniach kultury, jakimi są kuchnia i łazienka.
O firmie Dornbracht
Aloys F. Dornbracht GmbH & Co. KG z główną siedzibą w Iserlohn jest działającym na rynkach międzynarodowych producentem wysokojakościowych armatur oraz akcesoriów łazienkowych i kuchennych o oryginalnym wzornictwie. Firma zdobywa regularnie międzynarodowe nagrody w dziedzinie designu za wzornictwo swoich produktów, a od 1996 roku wyróżnia się także przez swoje długofalowe zaangażowanie w projekty kulturalne. Od 2006 roku wydawana jest publikacja „Dornbracht – the SPIRIT of WATER” w edycji poświęconej łazience i kuchni, która uzasadnia samookreślenie się firmy Dornbracht jako firmy o powiązaniach kulturalnych i wskazuje na szerokie spektrum marki Dornbracht. Z jednej strony magazyn, z drugiej strony katalog – publikacja tworzy połączenie inspiracji, dialogu i innowacyjności, które wyróżniają sposób myślenia i pracy w Dornbracht.
Więcej informacji o firmie Dornbracht oraz o palecie produktów marki Dornbracht a także informacje prasowe w wersji elektronicznej bądź w biurze prasowym Dornbracht Effective Public Relations, ul. Mochnackiego 29/1, 02-041 Warszawa, tel.: +48 22 822 07 52, Anna Królikowska/ Joanna Bartnik, email: akrolikowska@effectivepr.pl oraz jbartnik@effectivepr.pl. Kontakt w firmie Dornbracht: Holger Struck/ Melanie Prüsch/ Anke Siebold, Köbbingser Mühle 6, 58640 Iserlohn, T. 02371 433 -119/ -2119 /-2118, e-mail: hstruck@dornbracht.de/ mpruesch@dornbracht.de /asiebold@dornbracht.de.