ELEKTRONICZNI SPRZEDAWCY W SIECIACH MARKETÓW BUDOWLANYCH
Markety Praktiker, Leroy Merlin oraz NOMI jako pierwsze markety w Polsce wprowadziły na działach drewna Elektronicznych Sprzedawców. To efekt trójstronnej współpracy sieci DIY, Decora S.A., wiodącego producenta akcesoriów podłogowych oraz poznańskiej spółki Inex System, która do marketów budowlanych wprowadza interaktywne systemy wsparcia sprzedaży i komunikacji.
Elektronicznych Sprzedawców uruchomiono na terminalach interaktywnych, zainstalowanych bezpośrednio przy regałach z produktami. Ich zadaniem jest pomoc konsumentom w wyborze produktów. Elektroniczny Sprzedawca sam zaoferuje nam swoją pomoc, zapyta o nasze potrzeby, a następnie wygeneruje grupę produktów spełniających nasze wymagania. Każdy ruch przed terminalem oraz interakcja z nim jest zapisywana i analizowana przez zaawansowane oprogramowanie Info Access, dzięki czemu producenci/dostawcy otrzymują unikalną wiedzę o konsumencie wprost z punktu sprzedaży. „W przeciwieństwie do tradycyjnej metodologii, opartej najczęściej na hipotetycznej sytuacji „jaki produkt byś wybrał, gdybyś…”, tu dane pozyskiwane są w sposób naturalny, w momencie rzeczywistego podejmowania decyzji przez konsumenta” – mówi dr Jakub Andrzejczak, odpowiedzialny w Inex System za badania konsumenta przy wdrożeniach systemu.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki