Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Grupa Selena: kolejny kwartał wzrostu

Grupa Selena – prowadzący działalność na całym świecie, oparty na polskim kapitale holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej – uzyskała w I półroczu 2009 roku skonsolidowane przychody w wysokości 252,2 mln zł, co oznacza wzrost o 10,4 % wobec analogicznego okresu roku ubiegłego.

Zysk netto ukształtował się na poziomie 11,8 mln zł (wobec 3,3 mln zł w pierwszym półroczu 2008), co pozwoliło uzyskać rentowność netto w wysokości 4,67% (w porównaniu do 1,45% w pierwszym półroczu 2008).

Pomimo spowolnienia gospodarczego i spadku PKB w większości krajów działalności Seleny, przychody Grupy ze sprzedaży w I półroczu 2009 roku wzrosły o 23,7 mln zł (10,4%). Pozytywny wpływ na uzyskany wynik miały m.in. rozwój sprzedaży systemów ociepleń Tytan EOS na rynku polskim (wzrost o ok. 11 mln), umocnienie się euro do złotówki oraz przychody zrealizowane przez nowe spółki nabyte lub utworzone w latach 2008-2009: Polyfoam w Turcji, Selena Shanghai Trading w Chinach oraz Kvadro w Rosji.

Wzrost przychodów Grupy jest także wynikiem dywersyfikacji geograficznej rynków zbytu i silnej obecności na rynkach wschodzących (rynek ukraiński i kazachski), co zrównoważyło spadki na rynku rosyjskim i w krajach Europy Centralnej. Spadek cen surowców i słaba złotówka wpłynęły korzystnie na zysk brutto ze sprzedaży, który wyniósł 90,2 mln zł, co oznacza wzrost o 20,8 % wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.
Zysk operacyjny (EBIT) Grupy Selena w I półroczu 2009 r. wyniósł 12,2 mln zł wobec 15,4 mln zł za I półrocze roku 2008, co wynika z ponoszonych przez Grupę kosztów ekspansji międzynarodowej, w tym kosztów ogólnego zarządu i integracji nowych spółek, a także zwiększonych kosztów sprzedaży w związku z działaniami podejmowanymi na rynkach dotkniętych kryzysem. Wdrożenie na rynkach Europy Centralnej (w Rumunii, Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Bułgarii) kleju Tytan Styro 753 miało na celu pozyskanie nowej grupy klientów – firm specjalizujących się w ocieplaniu budynków. Grupa poszerzyła również portfolio produktów Tytan na rynku polskim, wprowadzając nowoczesne systemy zamocowań Tytan Fixing Systems oraz linię klejów do płytek GEA. Ponadto, zarząd Selena FM SA kontynuował rozpoczętą w I kwartale 2009 politykę konserwatywnej oceny należności, w wyniku czego utworzono odpisy w wysokości 3,8 mln zł.
Zysk netto za pierwsze półrocze 2009 roku ukształtował się na poziomie 11,8 mln zł wobec 3,3 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku. Oznacza to osiągnięcie rentowności netto na poziomie 4,7 %.
Pierwsze półrocze 2009 było dla Grupy Selena okresem realizacji projektów akwizycyjnych. W kwietniu Selena nabyła 100% udziałów w spółce OOO Kvadro sp. z o.o. (Rosja) o wartości 658 tys. euro; przygotowano także transakcję objęcia 51% udziałów w hiszpańskiej spółce Industrias Quimicas Löwenberg (Quilosa), którą sfinalizowano 3 lipca.Konsolidacja nowych podmiotów wpłynie znacząco na przychody ze sprzedaży Grupy Selena jeszcze w tym roku, natomiast pozytywny wpływ na rentowność Grupy spodziewany jest w latach kolejnych, po uzyskaniu pełnych synergii produktowych, sprzedażowych i kosztowych, np. dzięki centralizacji zakupu surowców.
„Najnowsze przedsięwzięcia wzmocnią pozycję Seleny w Europie Południowej i Wschodniej. Przyczynią się również do rozwoju kanałów dystrybucji, transferu technologii, poszerzenia oferty produktowej i zwiększenia dynamiki sprzedaży Grupy. Przed nami kolejne miesiące intensywnych prac mających na celu pełną integrację nabytych spółek i optymalizację ich działalności. Wierzymy, że efektywną politykę rozwojową Grupy docenią klienci, a także akcjonariusze spółki” powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA – spółki kierującej działalnością Grupy.
W okresie I półrocza 2009 roku Grupa Selena rozpoczęła także prace nad wdrożeniem systemu informatycznego Business Intelligence, który znacznie usprawni konsolidację, przetwarzanie oraz analizę danych finansowych, sprzedażowych i logistycznych z poszczególnych spółek.
Zarząd spółki Selena FM ocenia, że – w związku z mniejszą ilością inwestycji budowlanych rozpoczętych pod koniec 2008 roku i w roku bieżącym – spadek popytu na materiały budowlane będzie się utrzymywał co najmniej do końca 2010 roku. Branża budowlana, w której działamy, w specyficzny sposób reaguje na zmiany w otoczeniu makroekonomicznym. Wzrost gospodarczy owocuje jej wysokim rozwojem, szybszym od PKB, a recesja rodzi trudności znacznie większe niż w przypadku innych sektorów gospodarki – co wydłuża też czas odbudowy po okresie dekoniunktury. Najbliższe prognozy dla naszego sektora ciągle nie są zbyt korzystne. Kryzys, którego pierwsze symptomy widoczne były już w drugiej połowie 2007 roku, spowodował zastój na rynku nieruchomości. Szacujemy, że spowolnienie w całej branży potrwa jeszcze co najmniej dwa latadodał Krzysztof Domarecki.
Wobec przedłużającej się dekoniunktury i niekorzystnych czynników makroekonomicznych działania Seleny w czwartym kwartale skoncentrują się na integracji nowych podmiotów, optymalizacji kosztów i wypracowaniu strategii antykryzysowej na lata 2010-2011. Zarząd kontynuować będzie także politykę rozwoju przez akwizycje, zgodnie ze strategią ogłoszoną w kwietniu 2008 podczas debiutu giełdowego Seleny FM SA.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach, w tym 12 zakładów produkcyjnych(6 zakładów w Polsce, po jednym w Brazylii, Korei, Chinach, USA, w Turcji oraz w Hiszpanii).
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Sprzedaż zagraniczna Grupy Selena stanowiła w 2008 roku 60% przychodów. Firma realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 16 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1.       Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2.       Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.
Nagrody otrzymane na przestrzeni ostatnich lat:
2009 rok:
·         Selena SA otrzymała po raz 3 prestiżowy tytuł „Lidera Branży Stolarki Budowlanej” w kategorii „piany i silikony”. Wyróżnienie to przyznawane jest producentom i dostawcom o silnej pozycji w sektorze stolarki budowlanej odnotowującym najwyższe przychody ze sprzedaży;
·         Klej do styropianu Tytan EOS został „Produktem Wykonawcy 2009”w kategorii izolacje termiczne i systemy ociepleń.Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych dostępnych na polskim rynku produktów wykorzystywanych w pracach budowlanych oraz remontowo-wykończeniowych;
·         Należąca do Seleny marka Tytan Professional została uhonorowana prestiżowym tytułem TOP MARKA 2009 dla najbardziej znanych brandów na polskim rynku;
·         Selena SA została laureatem prestiżowej nagrody Gazele Biznesu przyznawanejdynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie;
·         Selena FM SA została wyróżniona certyfikatem „Przejrzysta Firma 2008” - nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom, które w swoim działaniu kierują się zasadą wiarygodności i uczciwości finansowej;
·         Selena FM SA otrzymała tytuł „Lidera eksportu na wschód” - wyróżnienie przyznaneprzez Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa za znaczący wzrost sprzedaży w krajach wschodnich w okresie 2006-2008;
·         Klej do styropianu Tytan EOS został wyróżniony nagrodą „TOP BUILDER 2009”. Nagroda przyznawana jest innowacyjnym produktom, materiałom i tym systemowym rozwiązaniom, które na polskim rynku wyróżniają się bardzo dobrymi parametrami technicznymi, gwarantującymi wysoką jakość i przewagę technologiczną.
2008 rok:
·         Selena SA została zdobywcą Złotego Lauru Konsumenta 2008 w kategorii „Silikony i pianki”. Tym samym Tytan został uznany za najbardziej cenioną polską markę pod kątem popularności i rozpoznawalności;
·         Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena,otrzymała Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy. Nagroda stanowi potwierdzenie zaangażowania firmy w ekonomiczny i społeczny rozwój Dolnego Śląska;
·         Na targach CONSTRUCT EXPO AMBIENT 2008 w Rumunii piana poliuretanowe Tytan Professional O2 otrzymała medal i dyplom dla doskonałego produktu;
·         Piana poliuretanowa Tytan 65 O2została nagrodzona złotym medalem na targach International Technical Fair 2008 w Bułgarii;
·         W czerwcu klej do styropianu TYTAN EOS został nagrodzony „Laurem Klienta” w kategorii „Odkrycie 2008” jako rewolucyjne rozwiązanie w budownictwie. Konkurs o „Laur Konsumenta” rozstrzygany jest w oparciu o badania satysfakcji klientów organizowane przez Grupę Media Partner;
·         Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała tytuł „Solidnego Pracodawcy Roku 2007” w edycji dolnośląskiej ogólnokrajowego konkursu organizowanego przez Przegląd Gospodarczy;
·         W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł”, za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty oraz certyfikaty.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt