Dulux Marką Wysokiej Reputacji
Marka Dulux laureatem IV edycji prestiżowego rankingu reputacji marek i firm PremiumBrand.
Podczas uroczystej gali, która odbyła się 18 czerwca 2009 roku, po raz czwarty ogłoszono wyniki rankingu reputacji marek i firm – PremiumBrand. W kategorii „Dom i Biuro” wśród laureatów, wyłanianych na podstawie opinii konsumentów, znalazła się marka Dulux. Tytuł Marki Wysokiej Reputacji jest efektem przyznania marce Dulux wysokich ocen w 5 wymiarach: reputacji - rozumianej jako gotowość do polecenia marki innym, społecznego zaangażowania, atmosfery medialnej wokół marki, postrzegania jej jako dobrego pracodawcy oraz wiarygodnego partnera biznesowego.
„Wyróżnienie PremiumBrand to dowód na to, że marka Dulux cieszy się wśród polskich konsumentów dużym zaufaniem, a znajdujące się w portfolio Dulux produkty zasługują, aby polecać je innym” – mówi Daria Bielska-Muszalik, Senior Brand Manager w firmie AkzoNobel, będącej właścicielem marki Dulux. „Tytuł PremiumBrand jest dla nas powodem do dumy, ponieważ to właśnie reputacja stanowi o sile marki i jest uznawana za najważniejszy niematerialny dorobek firmy” – dodaje Daria Bielska-Muszalik.
Ranking PremiumBrand budowany jest w oparciu o badania konsumenckie TNS OBOP. Tegoroczna edycja została zrealizowana w kwietniu i maju br. na wielkomiejskiej próbie 1000 respondentów, reprezentatywnej pod względem płci, wieku, aktywności zawodowej i regionu.
***
Marka Dulux, której ikoną jest sympatyczny owczarek staroangielski, powstała w 1932 r. w Wielkiej Brytanii. W 1997 r. produkty marki Dulux weszły na polski rynek. Był to początek nowej ery w doborze kolorów w polskich wnętrzach: Polacy zaczęli zmieniać tradycyjne, białe ściany na kolorowe. Zaczęli też odkrywać możliwości mieszalnika Dulux, oferującego niespotykaną ilość 10 000 kolorów. Malowanie stało się łatwym i przyjemnym sposobem na atrakcyjną zmianę charakteru domowego wnętrza. Wpłynęło na to również pojawienie się na polskim rynku w 2000 r. pierwszych gotowych emulsji kolorowych do ścian i sufitów. Były to właśnie farby Dulux, wśród nich linia jednowarstwowych emulsji gotowych Dulux Once oraz linia farb lateksowych Dulux Kolory Świata.
Właściciel marki Dulux, firma AkzoNobel – największy producent farb i lakierów na świecie - jest również ambasadorem projektu ColourFutures™, w ramach którego co roku prezentowane są najnowsze trendy w kolorystyce wnętrz oraz Kolor Roku (w 2009 jest nim Zieleń Nefrytu). Dzięki wymianie doświadczeń i obserwacji ekspertów z całego świata powstają zestawienia kolorów, które odpowiadają aktualnym potrzebom konsumentów. Misją marki jest dalsze inspirowanie konsumentów do kreatywnych zmian w ich otoczeniu.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki