Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Grupa Selena osiągnęła 9 mln zysku w pierwszym kwartale 2009

Grupa Selena –prowadzący działalność na całym świecie holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej – w I kwartale 2009 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 102 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie Grupa odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży o 4,3 mln zł. Zysk netto Grupy wyniósł 9,05 mln zł w porównaniu ze stratą 2,5 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Wyniki finansowe i wzrost przychodów ze sprzedaży osiągnięte w I kwartale 2009 roku to m.in. efekt wzmocnienia pozycji Grupy na rynku polskim. Wynik ten uzyskany został dzięki rozwojowi nowych grup produktowych, w tym systemów ociepleń pod marką Tytan EOS i mas bitumicznych. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju oraz racjonalna polityka finansowa Seleny zapewniły jej stabilną pozycję pomimo spowolnienia gospodarczego, szczególnie widocznego na rynkach zagranicznych.

„W I kwartale 2009 na wielu rynkach obserwowaliśmy wyraźny spadek koniunktury w branży budowlanej. Należy też pamiętać, że ze względu na sezonowy charakter tego sektora miesiące zimowe są zwykle najsłabsze. Liczymy więc, że pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej w kolejnych okresach będziemy utrzymywać rozwój sprzedaży. W tym celu na bieżąco modyfikujemy naszą ofertę, dostosowując ją do aktualnych trendów rynkowych. Jednocześnie w okresie obecnej dekoniunktury aktywizujemy nasze działania akwizycyjne. Przedmiotem naszych zainteresowań są przede wszystkim rynki Europy Zachodniej i Centralnej, które monitorujemy pod kątem możliwości fuzji i przejęć– powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu SELENA FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy.
Na wzrost sprzedaży Grupy wpłynął także rozwój asortymentu i sieci dystrybucji na rynkach zagranicznych. W Europie Centralnej Grupa Selena uruchomiła sprzedaż innowacyjnego kleju poliuretanowego Tytan Professional Styro 753 przeznaczonego do montażu ociepleń i wdrożyła ofertę handlową do sieci hipermarketów budowlanych. W Chinach Selena Shanghai Trading – spółka zależna z Grupy – kontynuowała rozwój sprzedaży na wschodnim wybrzeżu, które jest najszybciej rozwijającym się rejonem kraju.
Oprócz zwiększonej sprzedaży na wynik netto Grupy pozytywnie oddziaływał także wysoki kurs euro, który wpłynął na zwiększenie rentowności na działalności eksportowej oraz umożliwił uzyskanie znaczącego dodatniego salda na działalności finansowej.
Niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego zysk operacyjny Grupy (EBIT) w wysokości 1,1 mln zł wynika z kosztów integracji i restrukturyzacji spółek przejętych i utworzonych w roku 2008 (Selena Vostok i Selena Sever w Rosji, POLYFOAM Yalitim Sanayi ve Tic Ltd w Turcji, Selena Shanghai Trading Co. Ltd i Foshan Chinuri-Selena Chemical Co w Chinach, Tytan EOS w Polsce) oraz utworzenia i rozwoju struktury organizacyjnej zarządzającej Grupą Selena. W wyniku operacyjnym za I kwartał 2009 ujęto także koszt 1,3 mln zł związany z pożarem magazynu w spółce zależnej Carina Silicones Sp. z o.o.. Obecnie trwa postępowanie mające na celu wypłatę odszkodowania.
Selena odnotowała też pozytywne zmiany w bilansie. Wartość sumy bilansowej Grupy wzrosła o 40% w odniesieniu do stanu na koniec marca 2008 i wyniosła 439,8 mln zł, co jest efektem rozszerzania skali działalności. Niski poziom zobowiązań (spadek o 60,2 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego) oraz nadwyżka gotówkowa w wysokości ok. 73,4 mln zł stanowią zabezpieczenie płynności spółki i gwarantują stabilne podstawy dla działalności operacyjnej Grupy w roku 2009 oraz realizację celów akwizycyjnych.
Na podstawie dostępnych analiz oraz własnej oceny sytuacji makroekonomicznej, Selena FM SA stoi na stanowisku, że kryzys w sektorze materiałów budowlanych będzie trwał co najmniej do końca 2010 roku i będzie miał także wpływ na poziom popytu w roku 2011. Kluczowymi czynnikami, które zabezpieczą efektywność biznesową Grupy Selena w średnim okresie czasu będą:
a)            utrzymanie dyscypliny kosztowej w dotychczasowych jednostkach biznesowych.
W ramach programu antykryzysowego, w I kwartale 2009 Selena FM SA rozpoczęła działania mające na celu optymalizację i dostosowanie struktury kosztów do poziomu popytu na poszczególnych rynkach.
b)            skuteczne przejęcia i następujące po nich integracje, które Selena FM SA planuje przeprowadzić.
W kolejnych kwartałach Grupa Selena kontynuować będzie działalność inwestycyjną w obszarze akwizycji, głównie na rynku europejskim. Przedmiotem zainteresowań Grupy są przedsiębiorstwa o zbliżonym profilu działalności, posiadające ugruntowaną pozycję i znane na lokalnym rynku marki oraz firmy produkujące towary komplementarne wobec produktów Seleny.
Dodatkowo, rozpoczęto projekt wdrożenia nowej platformy informatycznej, której celem jest usprawnienie procesów zarządzania w obszarze konsolidacji finansowej, kontrolingu i analizy rentowności sprzedaży.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 29 spółek w 16 krajach, w tym 11 zakładów produkcyjnych(6 zakładów w Polsce, po jednym w Brazylii, Korei, Chinach, USA oraz w Turcji).
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Sprzedaż zagraniczna Grupy Selena stanowiła w 2008 roku 60% przychodów. Firma realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 16 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1.       Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2.       Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.
Nagrody otrzymane na przestrzeni ostatnich lat:
2009 rok:
·         Klej do styropianu Tytan EOS został „Produktem Wykonawcy 2009”w kategorii izolacje termiczne i systemy ociepleń.Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych dostępnych na polskim rynku produktów wykorzystywanych w pracach budowlanych oraz remontowo-wykończeniowych;
·         Należąca do Seleny marka Tytan Professional została uhonorowana prestiżowym tytułem TOP MARKA 2009 dla najbardziej znanych brandów na polskim rynku;
·         Selena SA została laureatem prestiżowej nagrody Gazele Biznesu przyznawanejdynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie;
·         Selena FM SA została wyróżniona certyfikatem „Przejrzysta Firma 2008” - nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom, które w swoim działaniu kierują się zasadą wiarygodności i uczciwości finansowej;
·         Selena FM SA otrzymała tytuł „Lidera eksportu na wschód” - wyróżnienie przyznaneprzez Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa za znaczący wzrost sprzedaży w krajach wschodnich w okresie 2006-2008;
·         Klej do styropianu Tytan EOS został wyróżniony nagrodą „TOP BUILDER 2009”. Nagroda przyznawana jest innowacyjnym produktom, materiałom i tym systemowym rozwiązaniom, które na polskim rynku wyróżniają się bardzo dobrymi parametrami technicznymi, gwarantującymi wysoką jakość i przewagę technologiczną.
2008 rok:
·         Selena SA została zdobywcą Złotego Lauru Konsumenta 2008 w kategorii „Silikony i pianki”. Tym samym Tytan został uznany za najbardziej cenioną polską markę pod kątem popularności i rozpoznawalności;
·         Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena,otrzymała Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy. Nagroda stanowi potwierdzenie zaangażowania firmy w ekonomiczny i społeczny rozwój Dolnego Śląska;
·         Na targach CONSTRUCT EXPO AMBIENT 2008 w Rumunii piana poliuretanowe Tytan Professional O2 otrzymała medal i dyplom dla doskonałego produktu;
·         Piana poliuretanowa Tytan 65 O2została nagrodzona złotym medalem na targach International Technical Fair 2008 w Bułgarii;
·         W czerwcu klej do styropianu TYTAN EOS został nagrodzony „Laurem Klienta” w kategorii „Odkrycie 2008” jako rewolucyjne rozwiązanie w budownictwie. Konkurs o „Laur Konsumenta” rozstrzygany jest w oparciu o badania satysfakcji klientów organizowane przez Grupę Media Partner;
·         Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała tytuł „Solidnego Pracodawcy Roku 2007” w edycji dolnośląskiej ogólnokrajowego konkursu organizowanego przez Przegląd Gospodarczy;
·         W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł”, za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty oraz certyfikaty.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt