Weber i maxit łączą siły
Spółki Saint-Gobain Weber Terranova oraz maxit połączyły się i od lutego 2009 kontynuują działalność pod marką Weber w ramach Saint-Gobain Construction Products Polska. Fuzja jest kolejnym etapem procesu tworzenia w Polsce jednej stabilnej organizacji skupiającej producentów materiałów budowlanych z rodziny Saint-Gobain. Pierwszymi członkami Saint-Gobain Construction Products Polska zostały firmy Isover i Rigips.
Celem integracji spółek Saint-Gobain Weber Terranova, maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska jest wzmocnienie pozycji na rynku, stworzenie szerokiej, komplementarnej oferty produktowej, udoskonalenie logistyki i serwisu, a także usprawnienie bieżącej administracji i optymalizacja kosztów. Marka Weber (wraz ze wspomagającymi ją markami maxit i Deitermann) zachowa niezależność rynkową.
Obecnie Weber w Polsce to: zespół ponad 400 pracowników, 6 fabryk wytwarzających gotowe mieszanki budowlane (w Gdyni, Górze Kalwarii, Ostrowcu Świętokrzyskim, Tarnowie Podgórnym, Wrocławiu) i keramzyt (w Gniewie), terminale logistyczne wraz z centrami barwienia, szeroka oferta produktów oraz kompleksowych rozwiązań. Na rynku marka Weber jest reprezentowana przez ponad 100 handlowców, doradców technicznych, instruktorów, oraz licznych przeszkolonych wykonawców i projektantów. Dostępność produktów zapewnia ogólnopolska sieć blisko 1.000 punktów dystrybucji: hurtowni, punktów sprzedaży detalicznej i marketów budowlanych. Atutem nowej organizacji pozostaną stale doskonalone rozwiązania, takie jak systemy elewacyjne (w tym systemy ociepleń), samopoziomujące podkłady podłogowe i posadzki przemysłowe, systemy do układania płytek, zaprawy murarskie, keramzyt, hydroizolacje oraz materiały do napraw konstrukcji, wnoszone przez uznane na rynku marki: Weber, maxit i Deitermann. W sumie, integracja firm od 14 lat obecnych na polskim rynku zapewni dotychczasowym i potencjalnym klientom łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, sprawdzonych technologii, kompleksowej oferty produktów, rozbudowanego pakietu szkoleń oraz sprawniejszy serwis.
„Dzięki połączeniu szybciej zrealizujemy wiele długoterminowych planów strategicznych, wytyczonych zarówno przez Weber, jak i maxit, dotyczących m.in. budowy i lokalizacji kolejnych zakładów, wzmocnienia potencjału produkcyjnego, zwiększenia udziałów rynkowych, intensyfikacji działań i usprawnienia logistyki. Przed nową organizacją otwierają się całkowicie nowe perspektywy, w skali niedostępnej dla każdej ze spółek z osobna” - powiedział Piotr Dauksza, dyrektor generalny Weber w Saint-Gobain Construction Products Polska.
Dodatkowe informacje
Spółka Saint-Gobain Weber Terranova weszła na polski rynek 14 lat temu (jako Terranova Industria Polska). Od początku specjalizowała się w produkcji materiałów elewacyjnych: systemów ociepleniowych, tynków szlachetnych, farb fasadowych, a także materiałów do układania płytek ceramicznych i produktów przeznaczonych do renowacji. Stała się jednym z wiodących producentów w branży budując trzy nowoczesne, wyposażone we własne oczyszczalnie, zakłady (w Gdyni, Tarnowie Podgórnym i Ostrowcu Świętokrzyskim) oraz trzy terminale logistyczne z centrami barwienia. Firma od lat blisko współpracowała z wykonawcami budowlanymi oraz architektami m.in. organizując liczne szkolenia.
Najważniejsze etapy w rozwoju firmy:
à 1995 - rozpoczęcie działalności spółki Terranova Industria Polska należącej do Grupy Weber et Broutin
à 1996 - Grupa Weber et Broutin dołącza do koncernu Saint-Gobain
à 2001 - zgodnie z polityką ujednolicania nazw firm należących do Grupy Weber spółka zmienia nazwę na Saint-Gobain Weber Terranova sp. z o.o.
à 2009, luty - połączenie z maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska
Firma maxit rozpoczęła działalność na rynku polskim w 1995 roku (pod nazwą Optiroc), wprowadzając do kraju zaawansowane technologicznie, ekologiczne, skandynawskie materiały budowlane, początkowo z zakresu chemii budowlanej, a następnie keramzyt i system budowania Optiroc Blok. Wyroby powstawały w dwóch fabrykach suchych zapraw (w Górze Kalwarii i Wrocławiu) oraz wytwórni keramzytu (w Gniewie). Ważnym etapem rozwoju firmy stało się połączenie w 2007 r. ze spółką Deitermann Polska. Marka maxit znana jest na rynku przede wszystkim z technologii w zakresie: podkładów podłogowych i posadzek przemysłowych, rozwiązań do pomieszczeń „mokrych” i klejów do płytek, zapraw murarskich, tynków, a także keramzytu i wyrobów wytwarzanych na jego bazie. Marka Deitermann szczególnie jest ceniona za specjalistyczne hydroizolacje oraz zaprawy do napraw konstrukcji żelbetowych.
Najważniejsze etapy w rozwoju firmy:
à 1995 - utworzenie spółki Optiroc
à 2000 - zakup fabryki keramzytu w Gniewie, utworzenie spółki Optiroc Gniew
à 2002 - do Optiroc dołącza spółka Górażdże maxit
à 2005 - spółki Optiroc i Optiroc Gniew łączą się kontynuując działalność jako maxit
à 2007 - do maxit dołącza spółka Deitermann Polska z fabryką we Wrocławiu
à 2008, marzec - zgoda Komisji Europejskiej na zakup Grupy maxit przez koncern Saint-Gobain
à 2009, luty - połączenie z Saint-Gobain Weber Terranova oraz Saint-Gobain Construction Products Polska
Spółka Saint-Gobain Construction Products Polska działa w ramach międzynarodowej Grupy Saint-Gobain. Powstała 1 kwietnia 2008 roku, zgodnie z zamysłem utworzenia w Polsce jednej organizacji skupiającej producentów materiałów budowlanych z rodziny Saint-Gobain. Pierwszymi członkami tej struktury zostały firmy Isover i Rigips, następnie dołączył do nich Ecophon. Kolejnym krokiem procesu jest przyłączenie spółek Weber oraz maxit (wraz z marką Deitermann), które odtąd działają jako marka Weber. Obecnie Saint-Gobain Construction Products Polska zatrudnia ponad 1.000 pracowników i posiada 10 zakładów produkcyjnych.
Najważniejsze etapy w rozwoju firmy:
à 2008 - utworzenie spółki i włączenie w jej strukturę firm: Rigips i Isover
à 2009, styczeń - do spółki dołącza Ecophon
à 2009, luty - do spółki dołączają Weber i maxit (wraz z marką Deitermann)
Artykuł dodał: Kamil Bielicki