LUBAWA S A -wzrost rentowności ze sprzedaży
LUBAWA S.A. ogłosiła wyniki Spółki za IV kwartał 2008 roku.
Porównując dwa analogiczne okresy roku 2008 i 2007 dynamika rentowności brutto sprzedaży jest dodatnia. LUBAWA S.A. posiada relatywnie duży kapitał obrotowy. Firma nie ma również problemu z uzyskaniem należności, co przy takiej strukturze kapitałowo-majątkowej nie zagraża utracie płynności finansowej nawet przy znacznym zwiększeniu sprzedaży. Najistotniejszym jednak faktem jest konsekwentnie realizowana polityka zmierzająca do uporządkowania portfela, np. zbycie części akcji spółki Sarmata i pozyskanie środków na zakup nowych podmiotów oraz nowoczesnych technologii o profilu odpowiadającym prowadzonej działalności podstawowej.
Obecnie firma aktywnie poszukuje nowych rynków zbytu takich jak Jemen czy Arabia Saudyjska, gdzie niedawno zakończył wizytę prezes LUBAWY S.A. Zbigniew Klepacki, czy olbrzymi rynek Subkontynentu Indyjskiego w tym na rynek indyjski. Zapotrzebowanie na kamizelki w Indiach szacowane jest na dziesiątki tysięcy sztuk.
LUBAWA SA działa na polskim rynku od 1951 r. Od 1996 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka specjalizuje się w produkcji sprzętu i konfekcji dla służb mundurowych, w tym: zasobników, namiotów wojskowych, kamizelek kulo- i odłamkoodpornych, pokrowców, plandek, szelek do przenoszenia oporządzenia oraz sprzętu chroniącego do prac na wysokości. W 2006 r. LUBAWA SA nabyła zorganizowaną część przedsiębiorstwa Milagro – Powlekania, która produkuje tkaniny powlekane, sprzęt dla ratownictwa, łodzie i namioty pneumatyczne oraz specjalistyczną odzież chroniącą przed skażeniami. LUBAWA SA realizuje zamówienia dla polskiego wojska, policji, straży granicznej, straży pożarnej oraz straży miejskiej. Spółka działa również w branży turystycznej i BHP. Firma została uhonorowana tytułem „Solidna Firma 2007”
www.lubawa.com.pl