Punkt zwrotny w sztuce ekspozycji
Strefa innowacji inspirująca wyobraźnię. Pomyślana jako punkt spotkań środowisk twórczych skupionych wokół architektury, aranżacji wnętrz i technologii. Pierwsza na świecie ekspozycja Raindance Point, zrealizowana w całości według polskiego pomysłu, została uroczyście otwarta 15 stycznia 2009 roku w salonie firmy SANPOL we Wrocławiu.
Nowatorski projekt doczekał się spektakularnej realizacji dzięki zaangażowaniu firm o ugruntowanej pozycji liderów rynkowych: Hansgrohe, światowy producent armatury i systemów prysznicowych o ponad 100-letniej tradycji w obszarze innowacji, technologii i designu oraz SANPOL, dynamicznie rozwijająca się firma handlowa z 15 oddziałami w całej Polsce.
Raindance Point to koncepcja ekspozycji inspirowanego naturą, flagowego programu prysznicowego marki Hansgrohe, którym producent ustanowił nowe standardy w zakresie wzornictwa i funkcji. Opatentowana przez Hansgrohe technologia napowietrzania strumienia przemieniła kąpiel pod prysznicem w prywatny rytuał żywiołów. Od premiery rynkowej w 2003 roku program Raindance AIR podlega ciągłej, ekspansywnej ewolucji, która stanowiła impuls do opracowania nowej formy prezentacji nowości produktowych. Autorem pomysłu oraz identyfikacji wizualnej innowacyjnej marki ekspozycji, a zarazem kierownikiem projektu Raindance Point jest Filip Mielnik, specjalista ds. marketingu w firmie Hansgrohe. Aranżacja wnętrz to dzieło studentów Wydziału Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu: Jacka Gałka, Anety Kostańskiej i Mateusza Płóciennika.
Główną zaletą projektu Raindance Point jest modułowość prezentacji gwarantująca jej szybką aktualizację oraz możliwość jej adaptacji do indywidualnych warunków przestrzennych. Dzięki temu, także inne salony partnerskie Hansgrohe w pozostałych miastach, będą mogły rozwijać biznes w oparciu o nową kategorię ekspozycji.
Na uroczystą premierę pierwszej z grupy ekspozycji Raindance Point do salonu firmy SANPOL we Wrocławiu przybyło ponad 150 gości ze świata architektury i biznesu. Obecni podczas wieczoru prezesi obu firm: Janusz Kasperek (SANPOL) i Lech Mielnik (Hansgrohe) zachęcali do korzystania z Raindance Point jako punktu spotkań - z klientem, partnerem i produktem – a także jako punktu wyjścia dla działań twórczych wokół tematu zdrowia poprzez wodę, w aspekcie architektury i aranżacji wnętrz.
The Original – made by Hansgrohe
Firma Hansgrohe z główną siedzibą w Schiltach w Schwarzwaldzie w czasie swojej trwającej już 107 lat historii, zyskała w branży sanitarnej renomę lidera za innowacje, technologię i design. Prysznice, armatura i systemy prysznicowe oryginalnie made by Hansgrohe, czynią łazienkę bardziej funkcjonalną, wygodniejszą i piękniejszą. W 2007 roku za sprawą swoich czterech marek - Axor, Hansgrohe, Pharo i Pontos - firma osiągnęła obrót w wysokości 661 mln Euro (w roku 2006: 569 mln Euro) i tym samym 16-procentowy przyrost w stosunku do roku ubiegłego. Dzięki temu, zarówno w Niemczech, jak i na całym świecie, firma tworzy nowe miejsca pracy. Globalnie w Hansgrohe zatrudnionych jest obecnie 3200 osób, z tego co trzecia poza granicami Niemiec. Firma, występująca zdecydowanie przeciwko plagiatom i kradzieży pomysłów, produkuje w pięciu fabrykach w Niemczech (szósta jest w trakcie budowy), a także we Francji, Holandii, USA i Chinach.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki