Selena FM SA "Liderem eksportu na wschód"
Selena FM SA – spółka z Grupy Selena, prowadzącego działalność na całym świecie holdingu firm zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej – otrzymała tytuł „Lidera eksportu na wschód 2008” przyznany przez Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa. Uroczystego wręczenia nagrody dokonał wiceminister ds. budownictwa mieszkaniowego, Piotr Styczeń.
Selena FM SA jest eksporterem szerokiego wachlarza produktów z zakresu chemii budowlanej: pian, uszczelniaczy, klejów montażowych i podłogowych, impregnatów oraz taśm. Rynki wschodnie stanowią jeden ze strategicznych obszarów rozwoju Grupy Selena, która dostarcza tam ok. 200 różnych produktów pod markami Tytan i Artelit. Model biznesowy Seleny opiera się na tworzeniu własnych spółek handlowych, które znajdują się m.in. w Rosji (Selena Vostok w Moskwie oraz Selena Sever w Petersburgu), Kazachstanie (Selena CA L.L.P. zlokalizowana w Ałmacie) i na Ukrainie (Selena Ukraine Ltd. w Kijowie).
Od roku 2007 Grupa Selena intensywnie rozwija także działalność w Chinach, które pełnić będą rolę centrum produkcyjno-logistycznego dla całego Dalekiego Wschodu. Za dystrybucję produktów na terenie Chin odpowiada spółka handlowa Selena Shanghai Trading Co., która oferuje zarówno towary sprowadzane z Polski, jak i silikony i akryle wytwarzane w należącym do Grupy Selena zakładzie Foshan Chinuri Selena Chemical Co. Ltd. Najnowszą inwestycją Seleny na rynku chińskim jest budowa zakładu produkcyjnego pian, uszczelniaczy i klejów w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Nantong w okolicach Szanghaju. Przedsięwzięciem tym kieruje odrębny podmiot pod nazwą Selena Nantong Building Materials Co. Ltd.
W roku 2008 sprzedaż eksportowa na ww. rynki wschodnie wygenerowała ok. 40% przychodów Grupy Selena.
„Otrzymane wyróżnienie dowodzi skuteczności przyjętej przez nas strategii ekspansji geograficznej, która ukierunkowana jest m.in. na rynki Europy Wschodniej i Azji. Nasze produkty cieszą się uznaniem odbiorców rosyjskich, ukraińskich i kazachstańskich, ponieważ oferujemy im tę samą wysoką jakość, co klientom polskim czy zachodnim. Pomimo obecnego spowolnienia gospodarczego uważam, że rynki wschodnie mają przed sobą duże perspektywy rozwoju, dlatego budowa silnej pozycji w tym regionie jest jednym ze strategicznych celów Grupy Selena”- powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM.
W organizowanym przez PIPHB konkursie udział wzięły przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe związane z branżą budowlano-montażową. Celem przedsięwzięcia było uhonorowanie firm, które odnoszą sukcesy eksportowe na rynkach wschodnich i w latach 2006-2008 odnotowały znaczący wzrost sprzedaży w tym regionie.Nominacji dokonano w porozumieniu z Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad RP w Krajach Europy Wschodniej. W składzie Kapituły Konkursowej znaleźli się przedstawiciele Banku Gospodarstwa Krajowego, PKO BP, ministerstwa gospodarki, ministerstwa infrastruktury oraz Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 29 spółek w 16 krajach, w tym 11 zakładów produkcyjnych(6 zakładów w Polsce, po jednym we Włoszech, w Brazylii, Korei, Chinach, USA oraz w Turcji).
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Grupa Selena systematycznie zwiększa sprzedaż zagraniczną, która w 2007 roku stanowiła 66,3% przychodów. Realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 16 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1. Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2. Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.
Nagrody otrzymane w 2008 oraz 2007 roku:
2008 rok
· Selena SA została zdobywcą Złotego Lauru Konsumenta 2008 w kategorii „Silikony i pianki”. Tym samym uznano spółkę za najbardziej cenioną polską markę pod kątem popularności i rozpoznawalności;
· Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena,otrzymała Dolnośląski Certyfikat Gospodarczy. Nagroda stanowi potwierdzenie zaangażowania firmy w ekonomiczny i społeczny rozwój Dolnego Śląska,
· Piana poliuretanowa Tytan 65 O2została nagrodzona złotym medalem na targach International Technical Fair 2008 w Bułgarii.Impreza odbyła się w dniach 29 września - 4 października w Plovdiv. Grupa reprezentowana przez lokalną spółkę Selena Bulgaria Ltd. już po raz drugi przedstawiła swoje wyroby na ITF,
· W czerwcu klej do styropianu TYTAN EOS został nagrodzony „Laurem Klienta” w kategorii „Odkrycie 2008” jako rewolucyjne rozwiązanie w budownictwie. Konkurs o „Laur Konsumenta” rozstrzygany jest w oparciu o badania satysfakcji klientów organizowane przez Grupę Media Partner,
· Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała tytuł „Solidnego Pracodawcy Roku 2007” w edycji dolnośląskiej ogólnokrajowego konkursu organizowanego przez Przegląd Gospodarczy,
· W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł”, za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
2007 rok
· prestiżowa nagroda „Gazela Biznesu” - wyróżnienie przyznawane dynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które notują stabilny wzrost przychodów, a dla swoich klientów są wiarygodnym i rzetelnym partnerem biznesowym,
· tytuł EUROprodukt dla Uniwersalnej Emulsji Gruntującej Tytan Grunt w ogólnopolskim konkursie pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
· Nagroda Budowlanej Marki Roku 2006 - przyznaną na Targach Budma 2007,
· do portfolio nagród przyznawanych przez międzynarodowe kapituły spółka dołączyła otrzymany na targach Construct Expo Ambient 2007 w Rumunii medal za doskonały produkt oraz medale dla pian poliuretanowych Tytan Lexy i Tytan 65 zdobyte podczas targów ITF w Bułgarii.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty oraz certyfikaty.
Artykul dodał: Kamil Bielicki