Nowe pozycjonowanie firmy Euronit na rynku budowlanym - kompleksowe rozwiązania dla budownictwa
Rozwój polskiego rynku budowlanego wiąże się z nowymi tendencjami i zmianą oczekiwań klientów. Euronit rozwija się wraz z rynkiem i swoimi klientami. Dlatego firma systematycznie zmienia swoje pozycjonowanie na rynku i zdecydowanie rozszerza ofertę o kolejne produkty z ekologicznego włóknocementu, tworzące razem kompleksowe rozwiązania dla budownictwa.
Euronit istnieje od 1998 roku, jest częścią międzynarodowego koncernu Etex Group. Kluczowym obszarem działania firmy przez długi czas była produkcja i sprzedaż dachówek cementowych. W tym segmencie spółka odniosła znaczący sukces, zdobywając drugą pozycję ze znaczącym, blisko 27-procentowym udziałem w rynku. Dynamika wzrostu oraz perspektywy całości rynku budowlanego w Polsce nie mogą jednak pozostać bez wpływu na plany Euronitu. Strategią firmy jest więc nie tylko utrzymanie i powiększenie udziału w rynku pokryć dachowych, ale także silne zaznaczenie obecności Euronitu w innych segmentach.
„Z czysto biznesowego punktu widzenia, spółka powinna uczestniczyć w rozwoju rynku, który przecież otwiera przed nami ogrom możliwości. Ale chodzi też wyjście naprzeciw oczekiwaniom rosnącej grupy klientów, którzy szukają u jednego dostawcy dobrych i całościowych rozwiązań. Zyskują wtedy najlepszą gwarancję tego, że poszczególne elementy będą do siebie dobrze pasować, czyniąc budowę łatwiejszą, a eksploatację – mniej kosztowną.” – wyjaśnia Waldemar Kantczak, dyrektor Euronit.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki