Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line
Serwis www.buduj.com.pl powstał we wrześniu 2006 roku. Od początku swojego istnienia strona służy wszystkim osobom budującym bądź remontującym dom lub mieszkanie.
Selena FM SA – spółka kierująca działalnością Grupy Selena, holdingu firm zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzącego działalność na całym świecie i opartego na polskim kapitale – opublikowała dzisiaj prospekt emisyjny i zaprezentowała założenia oferty publicznej. Selena zaoferuje wyłącznie akcje nowej emisji, w liczbie 5 mln akcji zwykłych na okaziciela serii C. Ponadto, do obrotu giełdowego wprowadzonych zostanie 13.724.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,05 zł każda oraz do 5 mln PDA serii C. Główny akcjonariusz zobowiązał się do niezbywania swoich akcji przez 18 miesięcy. Wartość oferty wyniesie do 200 mln zł.
Inwestorom instytucjonalnym spółka zamierza zaoferować 4 mln akcji, a indywidualnym 1 mln akcji. Book building odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2008 do godz. 15.00, a zapisy w transzy indywidualnej rozpoczną się 8 kwietnia 2008.
„Na najbliższe dwa lata zaplanowaliśmy bardzo intensywny rozwój spółki, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Jednym z najważniejszych założeń są akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie. Planujemy rozbudowę naszych zakładów w Polsce i uruchomienie nowych fabryk w Rosji, Chinach i USA. Prognozujemy wzrost naszych przychodów do 1 miliarda złotych w ciągu 4 najbliższych lat” – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu SELENA FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy.
Harmonogram oferty publicznej SELENA FM SA:
do 6 kwietnia 2008 roku Planowane podanie do publicznej wiadomości ceny maksymalnej
7 kwietnia 2008 roku do godz. 15.00 Przyjmowanie deklaracji zainteresowania w ramach budowania księgi popytu
do 8 kwietnia 2008 roku Planowane podanie do publicznej wiadomości ostatecznej ceny emisyjnej Akcji Oferowanych
od 8 do 10 kwietnia 2008 roku Przyjmowanie zapisów i wpłat w Transzy Indywidualnej
od 9 do 11 kwietnia 2008 roku Przyjmowanie zapisów i wpłat w Transzy Instytucjonalnej
do 16 kwietnia 2008 roku Zamknięcie Publicznej Oferty i przydział Akcji Oferowanych
Oferującymi akcje spółki Selena FM SA są Mercurius Dom Maklerski oraz Dom Maklerski PKO BP.
Głównym akcjonariuszem Selena FM SA jest założyciel i prezes spółki – Krzysztof Domarecki. Posiada on bezpośrednio i pośrednio 99,23% akcji oraz 99,37% wszystkich głosów na WZA spółki.
Środki pozyskane z publicznej emisji akcji spółka planuje przeznaczyć m.in. na:
Cele emisji Akcji Serii C Kwota (mln zł)
Akwizycje w Polsce na Bliskim Wschodzie, w Europie Środkowo – Wschodniej i Ameryce Południowej 100 - 140 mln zł
Zwiększenie mocy produkcyjnych przez budowę zakładów produkcyjnych m.in. w Rosji, Chinach, USA oraz rozbudowę zakładów w Polsce 86 - 94 mln zł
Rozwój sieci sprzedaży 30 - 40 mln zł
Rozwój infrastruktury informatycznej 1 - 2 mln zł
Razem 217 - 276 mln zł
Strategia spółki
Realizowana od początku 2000 roku strategia rozwoju Grupy Selena jest skoncentrowana na osiągnięciu znaczącej pozycji na światowym rynku produktów chemii budowlanej przez:
Ř uzyskanie pozycji największego światowego producenta i dystrybutora montażowych pian poliuretanowych (przez wykorzystanie znacznej przewagi technologicznej w stosunku do dostawców konkurencyjnych, którą osiągnięto w toku dotychczasowej działalności);
Ř osiągnięcie pozycji jednego z dziesięciu największych globalnych dostawców uszczelniaczy;
Ř wejście do grona trzydziestu największych światowych producentów i dostawców klejów budowlanych i przemysłowych.
Wyniki finansowe Grupy Selena
W 2006 roku Selena FM SA osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 431,4 mln zł, co oznacza wzrost o 34% wobec roku 2005. Skonsolidowany zysk netto spółki wyniósł 30,7 mln zł i był wyższy o 130,2% w porównaniu do wyniku netto za 2005 rok.
Według wstępnych szacunków w 2007 roku Selena FM SA osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 496,2 mln zł, co oznacza wzrost o 15% wobec roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 34 mln zł i był wyższy o 10,7 % do 2006 roku.
Selena FM SA prognozuje, że w 2008 roku skonsolidowane przychody wyniosą 594,7 mln zł, a zysk netto przekroczy 42,9 mln zł. W perspektywie do 2012 roku spółka planuje osiągnąć przychody powyżej 1 mld zł.
W latach 2004 – 2006 spółka nie wypłacała dywidendy w związku z intensywnym planem inwestycyjnym. Zarząd planuje rekomendować Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości od 25% do 50% zysku netto, począwszy od podziału zysku netto dokonywanego za rok obrotowy 2010 (czyli w 2011 roku).
Działalność zagraniczna Grupy Selena
Selena systematycznie zwiększa sprzedaż zagraniczną, która w 2006 roku stanowiła 65,5% przychodów. Równocześnie wartość przychodów uzyskiwanych poza Polską na przestrzeni lat 2004 – 2006 wzrosła ponad dwukrotnie (ze 139,2 mln zł do 282,7 mln zł). W I półroczu 2007 roku wyniosły one 135,9 mln zł i stanowiły 62,3% przychodów Grupy ogółem.
Geograficzna struktura przychodów Grupy Selena wg regionów świata w I półroczu 2007 roku
Grupa Selena realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 15 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd. i Chiny). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada i Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena jest czwartym co do wielkości producentem piany poliuretanowej na świecie, który skutecznie konkuruje z globalnymi koncernami o wieloletniej tradycji.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 25 spółek, w tym 17 podmiotów zagranicznych oraz 9 nowoczesnych zakładów produkcyjnych (4 zakłady w Polsce, po jednym we Włoszech, w Brazylii, Korei, Chinach oraz USA).
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Grupa Selena systematycznie zwiększa sprzedaż eksportową, która w 2006 roku stanowiła 65,5% przychodów. Realizuje zamówienia na rynkach 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 15 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd. i Chiny). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada)oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1. Lider w kategorii pian: 37% udziału w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2. Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udziału w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji. W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” - przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł” - za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
Nagrody otrzymane w 2007 roku:
· prestiżowa nagroda „Gazela Biznesu” - wyróżnienie przyznawane dynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które notują stabilny wzrost przychodów, a dla swoich klientów są wiarygodnym i rzetelnym partnerem biznesowym,
· tytuł Europrodukt dla Uniwersalnej Emulsji Gruntującej Tytan Grunt w ogólnopolskim konkursie pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
· Nagroda Budowlanej Marki Roku 2006 - przyznaną na Targach Budma 2007,
· do portfolio nagród przyznawanych przez międzynarodowe kapituły spółka dołączyła otrzymany na targach w Construct Expo Ambient 2007 w Rumunii medal za doskonały produkt oraz medale dla pian poliuretanowych Tytan Lexy i Tytan 65 zdobyte podczas targów ITF w Bułgarii.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty i certyfikaty.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com
Tekst dostarczony przez: