Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Opublikowano raport Grupy Kapitałowej Polcolorit za IV kwartał 2007 r

dziedzic

Grupa Kapitałowa Polcolorit opublikowała 27 lutego br. skonsolidowany raport za IV kwartał 2007 r. Wynika z niego, że w okresie od 1 października do 31 grudnia 2007 r. spółka zanotowała 3.978 tys. skonsolidowanej straty netto. Według Prezesa Zarządu, ta strata była spowodowana koniecznością wypłaty klientom bonusów od sprzedaży oraz wzrostem wydatków na marketing w ostatnim kwartale ubiegłego roku.

- IV kwartał pokazał nam obszary do usprawnienia, nad którymi aktualnie pracujemy. Na wynik w tym okresie wpłynęła między innymi konieczność wypłacenia bonusów ze sprzedaży dla stałych klientów. Te należały im się z uwagi na obrót płytkami naszych marek – wyniki sprzedaży regularnie dowodziły, że był on pokaźny. Aby kontrolować sytuację, zwróciliśmy uwagę na kwestię bonusów podczas tegorocznych negocjacji z potencjalnymi klientami. To pozwoli nam bardziej optymistycznie myśleć o przyszłości – mówi Wiktor Marconi, prezes Grupy Kapitałowej Polcolorit. Zdaniem prezesa, w ostatnim kwartale zaistniała również konieczność zwiększenia wydatków na marketing: - Pod koniec roku zaprezentowaliśmy klientom nowe kolekcje, wymieniliśmy w sklepach ekspozytory i plansze. Takie działania są konieczne, jeżeli firma chce utrzymać wysoki poziom sprzedaży swoich produktów – dodaje Marconi. Najbliższe plany Zarządu koncentrują się wokół zwiększenia produkcji płytek w I gatunku i maksymalizacji przychodów ze sprzedaży. Według prezesa, miesięczny wzrost może w tym roku przekraczać kilkanaście procent. Ten fakt potwierdzają wyniki styczniowe, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 29%. Jednocześnie ze zwiększeniem sprzedaży, spółka planuje doprowadzić do wzrostu marż, co pomoże w osiąganiu zysków. – Do wypracowania zysków będziemy dążyli dwutorowo - poprzez zwiększenie produkcji i sprzedaży towaru w I gatunku, a także za pomocą lepszego rozkładu kosztów stałych. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Zarząd nie poda prognozy zysków na rok 2008, jednak chciałbym zapewnić, że w swoich działaniach będziemy dążył do ich maksymalizacji – mówi prezes Marconi. Spółka podała także informację o czasowym zawieszeniu negocjacji z podmiotami na Ukrainie. Do kwestii przejęcia powróci w momencie korzystniejszej pozycji wyjściowej, co uzależnione jest między innymi od ogólnego nastroju na GPW. W związku z zawieszeniem negocjacji z Ukrainą, zmianie ulegną cele emisji akcji, które są obecnie zapisywane w prospekcie. Według nich, środki z emisji zostaną przeznaczone między innymi na ulepszenia mechaniczne i technologiczne w zakładzie Ceramiki Marconi, w związku z dużym zainteresowaniem płytkami tej marki i planowanym na 2008 r. dalszym wzrostem sprzedaży. Część środków zostanie także przeznaczona na marketing. - Mamy dowody, że inwestowanie w marketing wpływa znacząco na wzrost przychodów ze sprzedaży i na zwiększenie udziału w rynku. Dlatego też zamierzamy przeznaczyć część środków uzyskanych z emisji właśnie na ten cel – to zapewni nam wzrost sprzedaży zarówno w roku 2008, jak i w latach kolejnych. Jest to nasza inwestycja, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku ulepszeń w fabryce Ceramiki Marconi, które przynoszą korzyści jeszcze wiele lat po ich wprowadzeniu - mówi prezes Marconi. Tekst dostarczony przez:

dziedzic

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt