Rockwool Budowlaną Marką Roku 2007
Podczas tegorocznych targów BUDMA w Poznaniu Rockwool Polska otrzymał główną nagrodę w konkursie Budowlana Marka Roku 2007 w kategorii Wełna Mineralna i Skalna. Wyróżnienie za szczególne osiągnięcia marketingowe na rynku materiałów budowlanych przyznane zostało na podstawie ogólnopolskich badań przeprowadzonych wśród firm wykonawczych z całego kraju.
Zbudowanie silnej marki - szczególnie w sektorze budowlanym, gdzie panuje duża konkurencja - wymaga dużo czasu, zaangażowania i regularnych, konsekwentnych działań. Niezbędna jest długookresowa strategia rozwoju i jasno wyznaczone cele, a także otwarcie na potrzeby klienta i dostosowanie do jego oczekiwań.Rockwool, od początku działalności, przykłada dużą wagę do tworzenia silnej marki w sektorze budowlanym. Firma buduje swój wizerunek nie tylko dzięki wysokiej jakości produktom izolacyjnym, ale także poprzez działania popularyzujące wiedzę na temat efektywności energetycznej budynków. Regularnie realizujemy działania edukacyjne i szkoleniowe skierowane nie tylko do specjalistów sektora budowlanego, ale i szerokiego ogółu społeczeństwa. Wśród nich niezwykle ważne są dla nas projekty takie jak: Akademia Oszczędzania Energii skierowana do firm wykonawczych oraz kampania społeczna pod hasłem „Szóste paliwo”. Jednym z działań w ramach kampanii było przygotowanie raportu „Polacy o oszczędzaniu energii”, który przedstawia stan wiedzy Polaków na temat energooszczędności zwłaszcza w budynkach - mówi Jacek Kieszkowski, Dyrektor Marketingu Rockwool Polska.
Takie działania pozwalają firmie Rockwool Polska rozwijać w społeczeństwie „modę na energooszczędność”, dzięki uświadamianiu korzyści, jakie niosą ze sobą efektowne energetyczne budynki. Otrzymanie tego wyróżnienia to dla nas ogromny sukces. Doceniamy jego wartość szczególnie z uwagi na fakt, że oceny marek budowlanych dokonali przedstawiciele firm wykonawczych, które na co dzień korzystają z produktów i rozwiązań ze skalnej wełny Rockwool– dodaje Jacek Kieszkowski. Budowlana Marka Roku to największe badanie popularności marek budowlanych w Polsce, prowadzone już od 7 lat przez ASM - Centrum Badań i Analiz z Kutna. W badaniu za 2007 rok udział wzięło łącznie 2050 respondentów reprezentujących firmy wykonawcze z całego kraju. Tym razem uhonorowane zostały te marki, które ankietowani wskazali jako najbardziej znane, o najwyższej jakości oraz najczęściej wybierane przez klientów w 2007 roku.
Rockwool Polska Sp. z o.o. należy do Grupy Rockwool - światowego lidera w technologii produkcji skalnej wełny mineralnej - dostawcy produktów, systemów i rozwiązań służących poprawie efektywności energetycznej, akustyki i bezpieczeństwa pożarowego obiektów budowlanych.Grupa Rockwool posiada 70-letnie doświadczenie, a ponad 8.000 pracowników w przeszło 35 krajach obsługuje klientów na całym świecie. Rockwool Polska działa od 1993 roku i wytwarza wysokiej jakości produkty ze skalnej wełny mineralnej w dwóch fabrykach – w Cigacicach i Małkini. Od początku działalności w Polsce Grupa Rockwool zainwestowała w Polsce ponad 500 mln zł w proces technologiczny i instalacje proekologiczne. Kolejne inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych, m.in. planowane uruchomienie w fabryce w Małkini nowej linii produkcyjnej powinno nastąpić w końcu 2008 roku. Koszt przedsięwzięcia wyniesie co najemnej 250 mln złotych.W 2003 roku Rockwool Polska otrzymał certyfikat potwierdzający, że system zarządzania jakością stosowany w firmie spełnia wymagania międzynarodowej normy ISO 9001:2000. System obejmuje wszystkie najważniejsze obszary działalności firmy: projektowanie wyrobów, zaopatrzenie w surowce, produkcję, kontrolę i badania, przechowywanie, sprzedaż, dostawy do klientów, doradztwo techniczne oraz badania potrzeb rynku. Za ciągłe doskonalenie rozwiązań w zarządzaniu przez jakość Rockwool Polska otrzymał w 2006 roku „Wielkopolską Nagrodę Jakości”. O dbałości o wysoką jakość świadczą także liczne nagrody przyznane produktom Rockwool, m.in. Złoty Medal Targów Budma 2006 za płytę Megarock, „Izolacja Roku 2006” za samoprzylepna matę Klimafix, „Izolacja Roku 2005” za system ociepleń Ecorock Max, „Izolacja Roku 2004” za System Zabezpieczeń Ognioochronnych FirePro czy "Produkt Przyjazny Architekturze" dla systemu płyt spadkowych Dachrock SPS. Produkty Rockwool uzyskały dwukrotnie (w 2005 i 2007 roku) ogólnopolskie godło „Laur Klienta” w kategorii izolacji budowlanych, a marka Rockwool została uznana za Budowlaną Markę Roku 2004, 2005 i 2007 w rankingu prowadzonym przez Centrum Badań i Analiz Rynku. Rockwool Polska przykłada szczególną wagę także do ochrony środowiska. Za osiągnięcia w zakresie wprowadzenia bezodpadowej produkcji oraz podnoszenie standardów ekologicznych produktów izolacyjnych Rockwool został uhonorowany w prestiżowym konkursie Ministra Środowiska tytułem Lider Polskiej Ekologii w 2001 r. w kategorii „Przedsiębiorstwo”, natomiast w 2003 r. w kategorii „Wyrób”.
Tekst dostarczony przez: