Energoaparatura S A zawarła znaczącą umowę
10 grudnia 2007 r. Energoaparatura S.A. zawarła z firmą PW UNIGRAF sp. z o. o. umowę o wartości 790.000 zł netto. Umowa obejmuje wykonanie projektu i przebudowę linii 110 kV. Termin zakończenia prac zakładany jest na przełom września i października 2008 r.
Energoaparatura podpisała znacząca umowę z firmą PW UNIGRAF Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach na wykonanie projektu i przebudowę napowietrznej linii 110 kV Kopanina-Wirek/Kopanina-Reta. Umowa swym zakresem obejmuje przestawienie słupa nr 33 wzdłuż osi linii istniejącej w kierunku słupa nr 32 oraz dostawienie nowego słupa nr 33A. W chwili obecnej przygotowywany jest projekt, a prace wykonawcze będą realizowane sukcesywnie do III kwartału 2008r. Celem inwestycji jest przesunięcie istniejącej linii napowietrznej wysokiego napięcia 110 kV w celu maksymalnego wykorzystania terenu pod przyszłą zabudowę mieszkaniową. „Bardzo cieszy nas podpisanie kontraktu związanego z wysokimi napięciami, który pokazuje, jak szybko udaje nam się zrealizować zapowiedzi wejścia w nowy obszar kompetencji. Pozwala nam to z optymizmem patrzeć w przyszłość.” – mówi prezes Zarządu Energoaparatury, Mariusz Jabłoński. Wykonawstwem powyższego kontraktu Spółka realizuje wcześniejsze zapowiedzi wejścia w nowy obszar kompetencji – prace w zakresie wysokich napięć. Jest to jedna z ustalonych przez zarząd dróg rozwoju spółki. Główne cele działań, które Zarząd zaplanował na okres 2008-2010, to zwiększenie wartości przedsiębiorstwa i wzrost przychodów. Intensywny rozwój Spółki mają wspomóc środki, które ta planuje pozyskać z emisji akcji serii E. „Energoaparatura ma w planach intensywny rozwój m.in. poprzez pozyskiwanie możliwie najkorzystniejszych kontraktów, w tym zagranicznych. Naszym nadrzędnym celem jest podniesienie wartości Spółki poprzez umocnienie jej pozycji na rynku usług AKPiA i elektryki, w kraju i poza granicami." – dodaje prezes Jabłoński. Energoaparatura będzie dążyć m. in. do rozszerzenia oferty handlowej z zakresu automatyki oraz prac elektrycznych, zwiększenia wartości i zmiany orientacji pozyskiwanych zleceń, rozwoju działalności eksportowej, zmian w strukturze organizacyjnej i zakresie kompetencji. Spółka planuje zwiększyć zyski z podstawowej działalności poprzez zmiany w zakresie organizacji budów oraz zwiększenie wydajności na jednego zatrudnionego. Ten ostatni cel Spółka ma zamiar osiągnąć między innymi poprzez zakupy nowoczesnego wyposażenia technicznego, systematyczne podwyższanie kwalifikacji zawodowych pracowników i optymalizację wykorzystania siły wykonawczej. Emisja akcji serii E, z prawem poboru, która została uchwalona przez ZWZA w dniu 21 czerwca 2007 r. planowana jest na początek 2008 r. Zakończy ona proces restrukturyzacji naprawczej Energoaparatury S.A. W dalszym rozwoju Spółka zamierza wykorzystywać dobrą koniunkturę na rynku budownictwa przemysłowego, poprzez stworzenie nowoczesnej, realizującej kompleksowo zadania firmy wykonawczej. Spółka nie planuje przejęć przy wykorzystaniu środków pochodzących z tej emisji, choć nie wyklucza takich działań w przyszłości. Energoaparatura jest firmą o ugruntowanej pozycji na rynku specjalistycznych usług budowlano-montażowych. Od przeszło 50 lat świadczy usługi w zakresie pomiarów, automatyki i sterowań, prac elektrycznych, zarówno niskich, średnich, jak i wysokich napięć, prac teletechnicznych oraz instalacji Inteligentnego Budynku we wszystkich branżach przemysłu, gospodarce komunalnej i ochronie środowiska. Od 1997 r. jej akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Spółka należy do Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Do głównych klientów Spółki należą: Grupa Lotos, PKN Orlen, Cargill Polska, ZA Puławy, ZA Kędzierzyn, Mondi Packaging Świecie, Stora Enso, PKE, Electrabel, FCh Dwory, ZK Zdzieszowice, ZK Przyjaźń, Mittal Steel. Misją Spółki jest osiągnięcie pozycji wiodącego w Polsce przedsiębiorstwa wykonawczego, realizującego prace z zakresu automatyki przemysłowej oraz elektryki w przemyśle paliwowym, chemicznym, hutniczym i energetyce.
Tekst dostarczony przez: Core PR