RuckZuck: szybko, fachowo i coraz bliżej
Ełk, Leszno i Konin to tylko niektóre z otwartych w ostatnich miesiącach sklepów RuckZuck, największej w Polsce sieci sprzedającej podłogi laminowane, drewniane oraz drzwi. Plany firmy sięgają jednak dalej – już wkrótce nowe salony z charakterystycznym logo, nawiązującym kształtem do białej błyskawicy na czerwonym tle, pojawią się m.in. w Świdnicy i Brodnicy. Czy do końca 2007 roku uda się otworzyć sto sklepów RuckZuck w Polsce?
Asortyment sklepów RuckZuck to najszersza na rynku oferta podłóg i drzwi. RuckZuck oferuje ponad 140 wzorów podłóg, a kolekcja drzwi liczy 19 modeli skrzydeł. Każde drzwi występują w wielu różnych dekorach i odmianach, daje to więc imponującą liczbę 2 tysięcy kombinacji. Wszystkie modele oferowane są w cenach producenta. Aby ułatwić poruszanie się w tak bogatej ofercie, RuckZuck podzielił podłogi na osiem kategorii cenowych, a każdą z nich oznaczył innym kolorem. Skrzydła drzwiowe eksponowane są w taki sposób, aby kupujący mógł z bliska ocenić wygląd i jakość wykonania. Ofertę sklepów RuckZuck uzupełnia równie bogaty zestaw akcesoriów, takich jak listwy przypodłogowe, podkłady podłogowe, klamki i zamki.
Adam Wawrzyńczyk, koordynator do spraw sieci RuckZuck, objaśnia sposób funkcjonowania sieci sklepów. Jest to system partnerski, w którym RuckZuck daje swoim partnerom nie tylko know-how, lecz przede wszystkim markę lidera na rynku sprzedaży podłóg. Sieć propaguje w ramach tego systemu hasło: „RuckZuck: szybko i fachowo”, które ma charakteryzować między innymi jakość obsługi. Za dołączeniem do grona Partnerów RuckZuck przemawiają liczne atuty. Przede wszystkim jest to z uczestnictwo w silnej, szybko się rozwijającej i spójnej marketingowo grupie handlowej. Stoi za nią główny dostawca, firma Classen – producent znanych z wysokiej jakości i nowatorskiego wzornictwa materiałów wykończenia wnętrz – mówi Adam Wawrzyńczyk. Kolejne placówki RuckZuck najczęściej powstają jako zupełnie nowe salony. Bywa też tak, że sklep, który wcześniej oferował podłogi różnych marek, przechodzi pod skrzydła RuckZuck. W tej sytuacji mamy do czynienia z tzw. rebrandingiem. Od tej pory sklep jest zaopatrywany przez jednego producenta, placówka zmienia też swój zewnętrzny wygląd – na fasadzie pojawiają się czerwono – białe barwy sieci, a wnętrze sklepu jest dostosowywane do obowiązujących standardów. W taki sposób powstał sklep RuckZuck w Ełku. Jego właścicielka, Alicja Kubicka, prowadziła punkt sprzedaży podłóg i drzwi przez wiele lat, w tym roku jednak zdecydowała się dołączyć do sieci RuckZuck. Choć sklep działa pod nowym szyldem dopiero od kilku miesięcy, to już widać duże zainteresowanie klientów. Według pani Alicji wynika to z tego, że sklep oferuje towary w cenach producenta.
Większość właścicieli sklepów, którzy decydują się na dołączenie do sieci RuckZuck ma doświadczenie w sprzedaży podłóg. Część sprzedaje wcześniej artykuły wykończeniowe. Zdarza się jednak też tak, że właścicielem punktu RuckZuck zostaje osoba bez doświadczenia w handlu. Przykładem może być tutaj salon w Lesznie. Właściciele tamtejszego sklepu do tej pory prowadzili zupełnie inny rodzaj działalności, jednak widząc dynamiczny rozwój rynku budowlanego, postanowili dołączyć do znanej i renomowanej sieci. Leszczyński salon zwraca uwagę widocznymi z daleka logotypami RuckZuck, a samo wnętrze zaprojektowano ze smakiem i elegancją. Całość prac projektowych i wykonawczych (zarówno w środku, jak i na zewnątrz sklepu) firma RuckZuck zrealizowała w ramach współpracy partnerskiej. Sklepy RuckZuck nie zawsze znajdują się w budynkach wolnostojących. Często wraz z mieszczącymi się w pobliżu innymi placówkami tworzą centra budowlano – wykończeniowe, bowiem w wielu miastach salony RuckZuck ulokowały się w sąsiedztwie hurtowni z materiałami budowlanymi, płytkami ceramicznymi lub farbami. Osobną kategorią jest formuła shop’n’shop, w której RuckZuck stanowi wydzieloną część większej powierzchni handlowej. Przykładem takiego podejścia jest otwarty niedawno sklep w Koninie. W budynku przy ulicy Przemysłowej mieści się sklep meblowy, salon sprzedający meble kuchenne na wymiar i sklep z artykułami do wykańczania wnętrz. Aby oferta była pełna, właściciele postanowili wzbogacić ją o punkt sprzedający podłogi i drzwi RuckZuck. Partnerzy sieci często nie kończą na jednym sklepie, wielu z właścicieli po rozpoczęciu działalności szybko decyduje się na otwarcie kolejnych sklepów RuckZuck. Tak było w przypadku działającego na Warmii i Mazurach Jarosława Króla, który miał już sklepy w Olsztynie i Elblągu, a w tym roku otworzył placówkę w Szczytnie.– Klienci nie traktują naszego salonu jak małego punktu, tylko jako część dużej i renomowanej sieci. – uważa Jarosław Król. Zamierzeniem właścicieli sieci jest, by liczba sklepów RuckZuck na początku 2008 roku przekroczyła setkę. Docelowo sieć ma liczyć około 200 punktów, jej właściciele chcą, by punkty RuckZuck znajdowały się w zasięgu dojazdu każdego Polaka.
Tekst dostarczony przez: E.C.H.O. Communications