POLCOLORIT w III kwartale zarobił na czysto około 2,8 mln PLN
Spółka Polcolorit S.A. osiągnęła w III kwartale tego roku zysk netto w wysokości 2 789 000 PLN. Wyniki sprzedaży osiągnięte przez Grupę Polcolorit na rynku krajowym na koniec III kwartału 2007 r. wyniosły 44.804 tys. PLN, co stanowi wzrost o 47% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy to Grupa Polcolorit osiągnęła przychody wysokości 30.573 tys. PLN. Sprzedaż na rynkach eksportowych narastająco po III kwartale 2007 roku wyniosła 33.709 tys. PLN, co stanowi to wzrost o 13% względem analogicznego okresu roku 2006, kiedy to Grupa osiągnęła przychody wysokości 29.743 tys. PLN. Oznacza to łączny wzrost przychodów ze sprzedaży względem trzech kwartałów 2006 r. o 30%.
W III kwartale 2007 r. działania Zarządu koncentrowały się na maksymalizacji przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży towarów, dyskontując działania handlowo – marketingowe prowadzone od początku 2007 roku w zakresie umacniania trzech brandów Grupy, tj. Ceramika Polcolorit, Ceramika Marconi, Ceramika Marconi Gold oraz poprawy konkurencyjności Spółki na rynku krajowym. Jednocześnie nadal prowadzone były działania zmierzające do umocnienia pozycji Grupy Polcolorit oraz zwiększenia udziału w rynku płytek ceramicznych, zarówno krajowym jak i zagranicznym. Prace te skupiły się na działaniach przygotowujących Spółkę do ekspansji na rynki Europy Zachodniej. W tym celu przebudowie uległ dział współpracy z tamtym regionem oraz zintensyfikowana została praca nad pozyskaniem istotnych klientów z tego obszaru. Jednym z elementów tych działań było przygotowywanie spotkań z sieciami handlowymi działającymi na obszarze Europy Zachodniej na targach Cersaie Bologna 2007. Zarówno w zakresie koncepcyjnym jak i operacyjnym, Spółka zrealizowała ten etap pomyślnie. Obecnie Polcolorit S.A. sprzedaje łącznie do odbiorców z 19 krajów Europy i Azji. III kwartał był także pomyślny dla Spółki jeśli chodzi o rynek krajowy. Castorama pozostaje nadal największym Klientem Polcolorit, jednakże w ramach dywersyfikacji kanałów dystrybucji Grupa współpracuje także z innymi sieciami detalicznymi i hurtowymi, m.in. z Komfort, OBI, Leroy Merlin, Glazura Królewska oraz Konsusem. Zintensyfikowana została także współpraca ze studiami projektowymi i architektonicznymi w celu uzyskania silniejszego efektu „pull” ze strony ostatecznych odbiorców. Polcolorit S.A. prowadzi działania w celu zintensyfikowania sprzedaży do kanału inwestycyjnego poprzez rozpoczęcie współpracy z deweloperami na rynku lokalnym i w dużych ośrodkach miejskich, inwestorami z branży hotelarskiej i gastronomicznej. Oczywiście bardzo mnie cieszą tak dobre wyniki Spółki, są one bowiem potwierdzeniem tego, że zmiany które zapoczątkowałem w styczniu tego roku, obejmując funkcję Prezesa Zarządu Polcolorit S.A., zaczęły przynosić spodziewane efekty. Polcolorit jest coraz bardziej widoczny na rynku, a Klienci zaczynają doceniać nasze produkty, co ma swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach sprzedaży Polcolorit w ostatnich miesiącach. Jako menager nastawiony na zysk, chcę zapewnić że dołożymy wszelkich starań, aby wyniki w kolejnych kwartałach były jeszcze lepsze – mówi Wiktor Marconi, prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Polcolorit. W IV kwartale 2007 roku Zarząd Spółki będzie kontynuował negocjacje z sieciami handlowymi oraz klientami hurtowymi z terenu Europy Zachodniej. Zarząd podejmie także próbę zakończenia budowania referencji produktowych w IV kwartale 2007. Znacznie szybciej mają także zakończyć się rozmowy z klientami hurtowymi i w tym przypadku można spodziewać się już sprzedaży produktów w IV kwartale 2007. W związku z utrzymującym się popytem na produkty Grupy Polcolorit, na IV kwartał Spółka przygotowuje podwyżkę cen na oferowane produkty w przedziale średnio 3-5%. Trwające ożywienie gospodarcze, w szczególności w zakresie produkcji budowlano-montażowej, stanowi czynnik, który w opinii Zarządu będzie w kolejnych kwartałach wywierał pozytywny wpływ na osiągane przez Grupę Polcolorit wyniki finansowe, w szczególności w zakresie przychodów ze sprzedaży. Dodatkowym czynnikiem, który z pewnością powinien zwiększyć efektywność zarządzania Spółką oraz przyczynić się do poprawy osiąganych przez nią wyników finansowych, jest wprowadzanie systemu motywacyjnego dla kadry zarządzającej i kluczowych pracowników operacyjnych Spółki.
POLCOLORIT S.A. to najstarsza prywatna firma produkująca płytki ceramiczne w Polsce. Założona w 1984 r., w krótkim czasie stała się jedną z największych i najnowocześniejszych firm na krajowym rynku ceramiki. Firma produkuje płytki podłogowe i ścienne, łazienkowe i kuchenne. Od 2004 r. firma jest notowana na GPW w Warszawie. W skład Grupy Kapitałowej POLCOLORIT S.A. wchodzi spółka POLCOLORIT S.A. oraz w 100% zależna od niej spółka Ceramika MARCONI.
Tekst dostarczony przez: Glaubicz Garwolińska Consultants