Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Raport: Marka Budowlana

Opinia sprzedawcy ważniejsza niż reklama. Aż 55% Polaków kupując materiały budowlano-wykończeniowe kieruje się opiniami pracowników sklepu - wynika z raportu „Marka budowlana – jak zdobyć klienta” firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA. Oprócz opinii sprzedawcy, cenimy też opinie wykonawców prac (37% wskazań) i – przede wszystkim - przyjaciół, znajomych (60%). Dla porównania reklamy czy porady prezentowane w prasie bierzemy pod uwagę prawie 5-krotnie rzadziej.
Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robót remontowo-wykończeniowych przyznaje, że podczas zakupów produktów budowlanych jednym z najważniejszych źródeł informacji są dla nich opinie sprzedawców. Nabywcy takich produktów cenią też opinie przyjaciół i znajomych oraz wykonawców robót budowlanych.

„Kupując produkty remontowo-wykończeniowe klient, w większości wypadków nie dysponujący fachową wiedzą, do końca poszukuje rady” - komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR – „Dlatego w tej branży, podobnie jak w kilku innych, kluczową rolę odgrywa rekomendacja sprzedawcy. To do niego należy ostatnie słowo - powinni o tym pamiętać wszyscy producenci”

Raport wskazuje też skalę i przyczyny zainteresowania Polaków prowadzeniem prac remontowo-budowlanych. O pracach z tego zakresu myśli 50,6% dorosłych Polaków. Przyczyny to przede wszystkim chęć odświeżenia i odnowienia wnętrza (34,5%), chęć zwiększenia jego funkcjonalności (30,6%) oraz chęć posiadania „ładnego” wnętrza dostosowanego do własnych oczekiwań estetycznych (24,9%). Potrzeba nadążania za modą czy znudzenie wyglądem było wskazywane tylko przez nielicznych respondentów.

W raporcie znalazły się też wyniki badania znaczenia marki producenta podczas podejmowania decyzji o zakupie materiałów remontowo-wykończeniowych. Większość Polaków (55%) jest zgodna co do tego, że marka ma dla nich znaczenie. Cześć (łącznie 32%) jest jednak innego zdania, sceptycznie podchodząc do markowości jako atutu.

"Wyniki badania pokazują, że znaczna cześć nabywców materiałów budowlanych nie jest świadoma korzyści i różnic między produktami, które na innych rynkach komunikuje marka. W efekcie osoby te są gotowe zaakceptować nieznanych im producentów" – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – "W przypadku tej kategorii jest to zrozumiałe, gdyż ocena jakości produktów wymaga eksperckiej wiedzy, dlatego ważną rolę marki przejmują sprzedawcy oraz znajomi"

Raport On Board PR „Marka budowlana – jak zdobyć klienta”, który dziś znalazł się na stronie www.onboard.pl jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu – tym razem tematem jest branża materiałów budowlano-wykończeniowych. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu b.r. przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijała się niemal od zera do dużej firmy badawczej zatrudniającej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak i usług publicznych.

On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt