Business Superbrands dla Barlinka
Marka Barlinek została wyróżniona tytułem Business Superbrands jako jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek business to business na polskim rynku.The Superbrands Ltd. to niezależna organizacja, powstała w 1994 roku w Londynie. Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę brandingu poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) czołowych marek na krajowych rynkach. Publikacje znane są szerzej jako „biblie marek”. Na całym świecie wyróżnienia wręczane w ramach projektów organizowanych pod patronatem Superbrands, traktowane są jako dowody świadczące o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych. Według pomysłodawców mianem „Superbrand” określa się „…markę, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści…, które stanowią o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi.”
Oprócz Business Superbrands, organizacja wydaje na świecie także albumy: Consumer’s Superbrands, Coolbrands, eSuperbrands, Sport Superbrands, Kids Superbrands czy Luxury Superbrands.
W Polsce projekty Superbrands realizowane są od 2005 roku.
Grupa Barlinek to największy producent podłóg drewnianych w kraju z blisko 65% udziałem w rynku. To także największe przedsiębiorstwo tej branży w Europie, którego produkcja od surowca po gotowy produkt odbywa się w jednym miejscu. Barlinek posiada trzy zakłady produkcyjne deski podłogowej w woj. zachodniopomorskim. W ciągu najbliższych tygodni zostanie otwarty pierwszy zagraniczny oddział produkcyjny firmy na Ukrainie. W dalszych planach inwestycyjnych jest budowa kolejnego zakładu w Rosji. Grupa Barlinek jest także znaczącym europejskim dostawcą oklein naturalnych i ekologicznego biopaliwa z odpadów drzewnych. Produkty z logo Barlinka eksportowane są do ponad 30 krajów na całym świecie. W 2005 roku spółka Barlinek S.A. z sukcesem zadebiutowała na GPW. Grupa zatrudnia blisko 2000 osób.