Monitoring szkoły
Trwają wakacje, czas odpoczynku, wyjazdów, może jest to właśnie najbardziej odpowiednia pora, żeby pomyśleć o monitoringu szkoły, tak, aby od września dzieci i młodzież wróciły do bezpiecznych i monitorowanych szkół.Zarejestrowane sytuacje mogą być często jedynym dowodem przestępstwa, gdy świadkowie takich zdarzeń nie chcą “zeznawać” w obawie o odrzucenie ich ze strony swoich kolegów, lub w obawie o własne bezpieczeństwo. Monitorując zapewniamy bezpieczeństwo przebywającym osobom, jak również chronimy przed dewastacją obiekty, urządzenia będące własnością szkoły.
Przede wszystkim musimy obserwować wszystkie możliwe wejścia na teren budynku szkoły. Tutaj należy prowadzić taki monitoring, aby możliwa była jednoznaczna identyfikacją osób wchodzących.Taki podgląd zapewnią kamery umieszczone w bliskiej odległości od wejścia lub kamery z wąskokątnymi obiektywami (długie ogniskowe - teleobiektywy), które będą miały w swoim polu widzenia jedynie drzwi wejściowe.
Do monitoringu korytarzy i szatni polecane są kamery SN-VP489DC firmy Sunell z obiektywem o regulowanej ogniskowej. Szczególnie w tych pomieszczeniach, kamery powinny być umieszczone jak najwyżej. Z jednej strony - usytuowanie takie zapewni największą powierzchnię podglądu. Monitorowany będzie przecież tłum ludzi, a zbyt niskie zamocowanie kamer, spowoduje, że monitorowane będą jedynie osoby znajdujące się najbliżej kamery. Z kolei dalsze osoby będą przysłonięte przez poprzedników. Z drugiej strony, montaż taki zapewni bezpieczeństwo kamery.
Ze względu na charakter pomieszczenia (korytarz jest zazwyczaj długi, i wąski) należy zastosować większą liczbę kamer. Wówczas, należy tak rozmieszczać kamery, aby każda z nich miała drugą w swoim polu widzenia (np. na dwóch przeciwległych końcach korytarza). Zapewni to możliwość zarejestrowania sprawcy uszkodzenia jednej z kamer.
Najbardziej dyskusyjnym miejscem montowania kamer są łazienki i ubikacje. Czy pomieszczenia te powinny być monitorowane?
Z punktu widzenia dyrektorów tych placówek, właśnie w tych miejscach dochodzi do największej ilości aktów chuligaństwa. Często również pomieszczenia te wykorzystywane są jako palarnie papierosów.
Biorąc pod uwagę powyższe uwagi, władze większości szkół decydują się na monitoring w tych pomieszczeniach. Podgląd prowadzony jest w ten sposób, że monitorowane jest całe pomieszczenie, bez bezpośredniego podglądu wewnątrz kabin. Taki monitoring spełnia wszystkie założenia (możliwe jest nawet wykrycie palacza - po unoszącym się ponad kabiną dymie papierosowym) i nie ogranicza “prawa do prywatności” osoby monitorowanej. W tych miejscach montowane są mniejsze kamery w obudowach kulowych np. M10908
Ostatnim miejscem, o którym warto pomyśleć przy montowaniu kamer, są tereny wokół szkoły tj. place zabaw, boiska, baseny, parkingi lub inne miejsca szczególnie uczęszczane przez młodych ludzi.
Ze względu na duże monitorowane powierzchnie (boisko), za pomocą małej liczby kamer, monitoring w tej sytuacji pełni najczęściej funkcję jedynie poglądową. Przy takim rodzaju monitorowania nie ma żadnej możliwości identyfikacji szczegółów. Dlatego, tutaj właśnie bardzo ważne jest zastosowanie obrazu kolorowego, wraz z jego zaletami identyfikacyjnymi. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest stosowanie kamer kolorowych typu dzień/noc, które po zmierzchu przełączają się na tryb czarno-biały, zwiększająctym samym swoją czułość. Polecamy kamerę Dzień/Noc Sunell Sn-468C.
Dipol
ul. Ciepłownicza 40
31-587 Kraków
tel. (012) 644 57 18
http://www.dipol.com.pl