Oświetlenie LED dla filmowców
OSRAM wprowadza na rynek dwa nowe produkty. Moduł OSRAM KREIOS 12 – 1.0 LED, który pozwala uzyskać różną temperaturę barwową światła w zakresie od 2 000 do 20 000 Kelwinów oraz lampę metalohalogenkową HMI 24000W/DXS wytwarzającą strumień świetlny sięgający 2,3 miliona lumenów. Te urządzenia sprawią, że oświetlenie planu filmowego będzie dokładne jak nigdy dotąd!
Sprzęt oświetleniowy OSRAM już od wielu lat obecny jest w świecie filmu i telewizji. Doskonałe właściwości produktów znajdujących się w szerokiej ofercie sprawiają, że urządzenia sprawdzą się w każdych warunkach idealnie oddając barwy oświetlanych obiektów.
Zrewolucjonizują oświetlenie studia i planu filmowego
Moduł OSRAM KREIOS 12 – 1.0 LED dzięki wykorzystaniu technologii LED, jest uniwersalnym źródłem światła, które sprawdzi się zarówno w telewizyjnym studio, jak i na planie filmowym. Produkt ma zwartą, modułową konstrukcję, z wbudowanym urządzeniem sterującym, mikroprocesorem oraz radiatorem. Dzięki małym wymiarom (zaledwie 34 x 34 mm) producenci sprzętu oświetleniowego mogą tworzyć całkiem nowe typy reflektorów, w tym konstrukcje umożliwiające ich stopniową rozbudowę w przyszłości. Moduł KREIOS wyróżnia także różnorodność możliwych zastosowań. Składa się on z 12 osobno regulowanych diod elektroluminescencyjnych (LED) dużej mocy, które można wykalibrować i optymalnie wyregulować, tak aby ich parametry oświetleniowe były zgodne z wymaganiami poszczególnych użytkowników. Wytwarzane przez OSRAM KREIOS LED światło może mieć temperaturę barwową w zakresie od 2 000 aż do 20 000 Kelwinów, a dodatkowo moduł umożliwia mieszanie praktycznie wszystkich kolorów. Światło ma wysoki ogólny wskaźnik oddawania barw, Ra od 90 do 95. Przejścia pomiędzy temperaturami barwowymi są niemal niezauważalne, co w przypadku produkcji telewizyjnej również jest ogromnym atutem.
Strumień świetlny 2,3 miliona lumenów
OSRAM wprowadza na rynek także dwustronnie trzonkowaną lampę metalohalogenkową HMI 24000W/DXS. Jej walory uwidaczniają się przede wszystkim przy ujęciach plenerowych. Do największych jej zalet należą: skuteczność świetlna sięgająca 100lm/W, światło o bardzo wysokim ogólnym wskaźniku oddawania barw (Ra > 90) oraz temperatura barwowa 6000 Kelwinów – odpowiadająca światłu dziennemu. Właściwości te zapewniają optymalne oświetlenie każdego ujęcia. Ponadto lampę OSRAM HMI 24000W/DXS można z łatwością montować w reflektorach Fresnel, dzięki funkcji „hot restart”. Obciążenie cieplne lampy zmniejszyło się dzięki zastosowaniu konstrukcji eXtreme Seal. Maksymalna dopuszczalna temperatura trzonka lampy wzrosła z 350 do 450 ºC, co pozwoliło podnieść średnią trwałość modelu HMI 24000W/DXS do 375 godzin. Przy mocy znamionowej 24000 W lampa wytwarza strumień świetlny 2,3 miliona lumenów, czyli o 25% więcej niż OSRAM HMI 18000/DXS. Teraz więc o każdej porze dnia i nocy można na planie filmowym symulować oświetlenie światłem dziennym.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki