Dornbracht Edges: "Global Street Food" i Art Basel
Muzeum Vitra Design, podczas dni Art Basel, pokaże jednocześnie wystawę “Antibodies. Works by Fernando & Humberto Campana 1989–2009” oraz „Global Street Food” – nowy projekt autorstwa Mike'a Meiré wchodzący w skład serii Dornbracht Edges.
Seria ta gromadzi projekty oscylujące na styku architektury, designu i sztuki. Projekt „Global Street Food” został przedstawiony po raz pierwszy w ramach Passagen 2009 przy okazji targów imm Cologne. Teraz – w dniach od 11 czerwca do 12 lipca – można go oglądać w Buckminster Fuller Dome na Vitra Campus. Projekt „Global Street Food” poświęcony jest fascynacji improwizowanymi kuchniami w przestrzeni publicznej. Miejskie stoiska fast food łączące pragmatyczny dyletantyzm z kompleksowością na minimalnej powierzchni. Mike Meiré prezentuje w Buckminster Fuller Dome kilka obiektów i kuchni ulicznych z różnych części świata. Jest to wystawa, która odzwierciedla rzeźbiarską jakość autentycznych obiektów oraz ich kulturową tożsamość.
Dekontekstualizacja obiektów umożliwia przy tym postrzeganie ich w różnych aspektach. Z jakich materiałów zbudowana jest taka kuchnia uliczna? Jakie jest jej pochodzenie? Jak komunikuje się z otoczeniem? „Podobnie jak „The Farm Project” zapoczątkował przeciwstawianie się estetycznemu minimalizmowi w kuchni, obecnie chcemy przy pomocy tych ulicznych rzeźb zainspirować do nowego, bardziej narracyjnego designu. Co się stanie, jeśli uzewnętrzni się technikę, odsłoni ją i stworzy obiekt, który przedstawia pewien rodzaj sytuacji życiowej, organizm skupiony na minimalnej powierzchni? Kuchnia jako miejsce społecznej dynamiki i transformacji jest właśnie takim organizmem. Miniaturyzacja, połączenie zupełnie różnych aspektów otwiera nowe horyzonty, daje początek innemu sposobowi myślenia. Tego rodzaju badania terenowe budzą we mnie nadzieję na rozwój, który prowadzi do innych form wyrazu i do estetyki, która próbuje przełamać konwencję” – mówi Mike Meiré.
Od 1996 roku firma Dornbracht, wiodący na rynku międzynarodowym producent wysokiej jakości armatur oraz akcesoriów łazienkowych i kuchennych, nieprzerwanie angażuje się w interdyscyplinarne projekty kulturalne i artystyczne. We współpracy ze znanymi artystami, fotografikami, muzykami, projektantami i architektami inicjuje projekty własne. To zaangażowanie w różnorakie działania kulturalne opiera się na przekonaniu, że przedsiębiorstwo nie składa się wyłącznie z produktów i relacji między nimi, lecz także z nadrzędnej płaszczyzny mentalnej, która tworzy tożsamość przedsiębiorstwa, i w której źródło ma jego społeczne zobowiązanie. Wszystkie projekty zamieszczone są na stronie internetowej www.cultureprojects.com.
Otwarcie/ wernisaż:
wernisaż i Festa Brasileira dla gości targów Art Basel – środa 10.06.09, w godz. od 19:00 do 22:00.
zwiedzanie: od 11 czerwca do 12 lipca.
Więcej informacji o firmie Dornbracht oraz o palecie produktów marki Dornbracht, a także notkę prasową w wersji elektronicznej znajdą Państwo w Internecie na stronie www.dornbracht.com bądź w biurze prasowymDornbracht Effective Public Relations, ul. Mochnackiego 29/1, 02-041 Warszawa, tel.: +48 22 822 07 52, Joanna Stankiewicz/ Joanna Bartnik, email: jstankiewicz@effectivepr.pl oraz jbartnik@effectivepr.pl. Kontakt w firmie Dornbracht: Holger Struck/ Melanie Prüsch/ Anke Siebold, Köbbingser Mühle 6, 58640 Iserlohn, T. 02371 433 -119/ -2119 /-2118, e-mail: hstruck@dornbracht.de/ mpruesch@dornbracht.de /asiebold@dornbracht.de
Artykuł dodał: Kamil Bielicki