Nowelizacja ustawy dotyczącej zwrotu Vat za materiały budowlane
Przyjęta 7 grudnia przez Sejm, nowela ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym ma uprościć procedury składania wniosków w urzędach skarbowych.O zwrot części wydatków można się ubiegać w terminie do sześciu miesięcy od zakończenia budowy bądź w trakcie inwestycji, jeden raz w każdym roku podatkowym. Wniosek można składać najpóźniej do końca czerwca 2008 r. Podstawą zwrotu części wydatków są faktury VAT wystawione na podatnika. Aby uzyskać zwrot części zapłaconego VAT-u, należy złożyć w urzędzie skarbowym wniosek; musi on zawierać dane osobowe podatnika, adres zamieszkania, numer NIP oraz informacje o poniesionych wydatkach i obliczeniu wysokości refundacji. Trzeba też zamieścić informację o rodzaju inwestycji (czy jest to remont, budowa, rozbudowa czy nadbudowa) oraz o stopniu jej zaawansowania. Do wniosku należy dołączyć też kopie faktur i pozwolenia na budowę lub tytuł prawny do lokalu. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu obliczania należnego zwrotu zamieszczone są na stronie internetowej resortu finansów.
Urząd skarbowy ma 6 miesięcy na wydanie decyzji o zwrocie wydatków. Wypłata zwrotu następuje w terminie 25 dni od daty doręczenia decyzji.
Źródło: Gazeta Wyborcza z dn.08.12.2006