Otwarcie Portu Łódź już w marcu
Dobiega końca proces realizacji Portu Łódź – wartej około 200 mln euro inwestycji firmy Inter IKEA Center Polska. Wielkie otwarcie nowego centrum handlowego odbędzie się już w marcu.
Bogata oferta komercyjna w niebanalnej aranżacji
Na klientów Portu Łódź czekać będzie ponad 200 punktów handlowych i usługowych, wśród nich działający już największy w Polsce salon IKEA (33.000 mkw.), otwarty w listopadzie ubiegłego roku. Jest to jedyny w kraju sklep sieci, do którego klienci będą mogli dostać się bezpośrednio z centrum handlowego, bez konieczności przejścia do innego budynku. Rozwiązanie architektoniczne polegające na zintegrowaniu sklepu IKEA z galerią handlową zostało wprowadzone po raz pierwszy w Polsce.
Wśród najemców Portu Łódź znalazły się sklepy i punkty usługowe znanych i lubianych marek, m.in. Saturn o powierzchni około 5.100 mkw. (druga co do wielości powierzchni umowa najmu w ubiegłym roku) i Leroy Merlin, który zajął 11.300 mkw. powierzchni komercyjnej. Ponadto, na klientów centrum czekać będzie pierwszy w Łodzi supermarket poznańskiej sieci Piotr i Paweł, sklep Empik, salony ze sprzętem elektronicznym Sony Centre i RTV EURO AGD, sklepy odzieżowe i obuwnicze, wśród nich: Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, H&M, C&A, Kappahl, Reserved, CroppTown, Intimissimi, Calzedonia, Smyk, Camaieu, Promod, New Yorker, House, Mohito, IntCubus, Benetton, Solar, Bytom, Sunset Suits, Pawo, Bata, Quazi, Ryłko, Lesta, Wojas, Cohnpol, Ecco, Bartek, sklepy sportowe EXIsport i Sizeer, salony jubilerskie Apart, Swarovski, Pandora i Yes. Ofertę Portu Łódź uzupełnią punkty gastronomiczne i kawiarnie, m.in. Solo Pizza, Mr Hamburger, United Chicken, Restauracja Zielony Chrzan, W Biegu Cafe, Coffee Heaven, Cube Cafe i wiele innych.
Aranżacja centrum wyróżnia je spośród innych obiektów handlowych w kraju i zagranicą. Na terenie Portu Łódź powstały trzy strefy, nawiązujące swoim wystrojem do gór, oceanu i lasu. Do wykonania każdej z nich wyselekcjonowano materiały i elementy wykończeniowe, które nadały im unikalny charakter i atmosferę. Zagospodarowanie przestrzeni dopełniło Patio, czyli strefa rekreacyjno-handlowa o powierzchni 7.000 mkw. na której powstaje scena, fontanną i zadrzewiony ogród. Patio będzie pełniło funkcję miejsca odpoczynku, gdzie będzie można zrelaksować się po zakupach siedząc na jednej z wielu ławeczek, napić się kawy w ogródku kawiarni czy pobawić z dzieckiem na zewnętrznym placu zabaw. Projekt wystroju Portu Łódź wykonało duńskie biuro architektoniczne Evenden specjalizujące się w aranżacji wielkopowierzchniowych obiektów komercyjnych. Nad jego realizacją pracowało około 40 architektów ze znanych na całym świecie grup, m.in. Studio Quadra, Bazuka Studio, NCA Architekci i Cover Point.
Kolosalna inwestycja
Kompleks Port Łódź obejmuje zasięgiem sprzedaży ponad 1,5 mln potencjalnych klientów. Do ich dyspozycji oddanych zostanie 4500 bezpłatnych miejsc parkingowych. W celu usprawnienia komunikacji z centrum miasta, na terenie Portu Łódź powstały dwa przystanki tramwajowe.
Grupa IKEA, oprócz inwestycji w budowę Portu Łódź przeznaczyła 11 milionów euro na inwestycję w infrastrukturę miasta. Zakres prac objął wykonanie i sfinansowanie projektu budowlano – wykonawczego przebudowy ul. Pabianickiej, przy której znajduje się centrum oraz udział w kosztach przeniesienia torowiska tramwajowego i likwidacji starej, a także budowy nowej pętli tramwajowej. Do 2011 r. inwestycje infrastrukturalne doprowadzą do połączenia Portu Łódź z zachodnią częścią przyszłej obwodnicy miasta (droga ekspresowa S14).
PODSTAWOWE DANE:
Powierzchnia centrum handlowego: 127.000 mkw., w tym sklep IKEA (33.000 mkw.)
Powierzchnia kompleksu handlowo-rekreacyjnego: 7.000 mkw.
Całkowita powierzchnia najmu: 100.000 mkw.
Ponad 200 sklepów i punktów usługowych o zróżnicowanej ofercie
Liczba miejsc parkingowych na świeżym powietrzu i w podziemnym garażu: 4500
Dojazd samochodem z centrum miasta: 15 minut
***
O IKEA:
IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które rocznie odwiedzane są przez około 16 milionów Klientów. Asortyment IKEA zawiera 9500 produktów wyposażenia domu. Asortyment rozwijany jest w oparciu o życie w domu, a w szczególności bazuje na potrzebach dużej liczby ludzi z ograniczonymi dochodami i o ograniczonej powierzchni mieszkalnej. W wizję IKEA wpisane jest tworzenie lepsze warunki życia dla wielu ludzi, dlatego na najbliższe lata firma zaplanowała budowę i rozbudowę kolejnych sklepów.
O Inter IKEA Centre Polska:
Inwestorem i deweloperem projektu Port Łódź jest Inter IKEA Centre Polska S.A., należąca do grupy IKEA. Firma istnieje na polskim rynku od 1988 roku. Podstawowym celem jej działalności jest przygotowanie, realizacja i kompleksowa obsługa własnych inwestycji komercyjnych. Obok IKEA w należących do IICP centrach handlowych można znaleźć liczne sklepy oferujące zróżnicowany asortyment. Obecne są przede wszystkim inne znane marki oferujące produkty wyposażenia wnętrz oraz marki odzieżowe. IICP jest obecnie właścicielem sześciu centrów handlowych: w Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach oraz dwóch w Warszawie. Równolegle z realizacją Portu Łódź firma pracuje nad projektem pierwszego w Polsce miasteczka handlowego Bulwary Poznańskie oraz prowadzi prace koncepcyjne związane z budową centrów handlowych w Lublinie i Rzeszowie.
Warto wiedzieć: nazwa marki IKEA to akronim - skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Uprzejmie prosimy o pisanie nazwy IKEA z wielkich liter i o zachowanie formy nieodmiennej.
Artykuł dodał: kamil Bielicki