FUTURA PARK Wrocław Konceptem Roku 2008 w konkursie Shopping Center Awards
FUTURA PARK – wrocławska inwestycja firmy NEINVER - otrzymała nagrodę w pierwszej edycji konkursu Shopping Center Awards w kategorii Koncept Roku. FUTURA PARK to całkowicie nowa na polskim rynku koncepcja zakupów, która obok bogatej oferty usług i towarów, łączy dwa różne kanały dystrybucji – tradycyjny oraz centrum outlet.
Centrum FUTURA PARK to dwie niezależne, ale uzupełniające się strefy: strefa mody i strefa wygodnych zakupów. Strefa mody to 13.500 mkw. powierzchni handlowej, w ramach centrum outlet FACTORY z ponad 100 sklepami uznanych polskich i międzynarodowych marek. Strefa wygodnych zakupów to 18.000 mkw. powierzchni handlowej, w ramach parku handlowego i ponad 20 sklepów, m.in. Carrefour i Castorama. Dla klientów całego centrum przewidziano 1.200 miejsc parkingowych z dogodnym dostępem do obydwu stref.
Centrum FUTURA PARK usytuowane jest w południowo-zachodniej, szybko rozwijającej się części Wrocławia, w odległości 10 minut od centrum miasta i 5 minut od wrocławskiego lotniska. Obszar obejmuje swoim zasięgiem ponad 2.5 miliona osób.
„Nagrodzony właśnie koncept Futura Park jest unikalnym połączeniem parku handlowego i centrum outlet. Dzięki takiej kombinacji wykraczamy zdecydowanie poza standardową definicję parku handlowego. Wyróżnienie w kategorii Koncept Roku jest doskonałym potwierdzeniem, że rynek polski potrzebuje innowacyjnych rozwiązań, jakie oferuje firma NEINVER” – mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalna firmy NEINVER w Polsce.
Pierwsza część kompleksu – centrum outlet FACTORY powstało w 2006 roku. Rok 2008 to rozbudowa FACTORY oraz oddanie do użytku pierwszej i drugiej fazy parku handlowego. Firma NEINVER planuje dalszą rozbudowę obiektu.
Nagroda Shopping Center jest kolejnym wyróżnieniem dla tego obiektu. W 2007 roku wrocławskie centrum FACTORY outlet zostało laureatem pierwszej nagrody w konkursie Piękny Wrocław w kategorii budynków użyteczności publicznej.
Shopping Center Awards 2009 jest pierwszą edycją tej nagrody w Polsce. Jury w składzie Kinga Sisterman – Savills, Anna Federak - CB Richard Ellis, Patrycja Dzikowska – Jones Lang LaSalle, Katarzyna Michnikowska – Cushman & Wakefield, Małgorzata Trzaskowska – Colliers International, Ewa Derlatka-Chilewicz – DTZ, Dorota Lachowska – King Sturge oraz Małgorzata Burzec – Retailnet.pl przyznało nagrody w pięciu kategoriach: Śródmiejskie Centrum Handlowe, Małe Centrum Handlowe, Duże Centrum Handlowe, Koncept Roku i Grand Prix. Wręczenie nagród odbyło się 19 lutego w warszawskim hotelu Westin podczas konferencji Shopping Center Forum & Awards 2009.
O firmie NEINVER:
NEINVER jest jedną z czołowych firm rynku nieruchomości z 100 proc. kapitału hiszpańskiego. Posiada 40 lat doświadczenia na rynku macierzystym i międzynarodowym.
NEINVER koncentruje swoją aktywność na inwestowaniu, zarządzaniu i budowaniu obiektów w głównych segmentach rynku nieruchomości, wśród których są m.in. kompleksy biurowe i parki przemysłowe. Ponadto – firma promuje, zarządza i komercjalizuje duże kompleksy obejmujące parki handlowo-rozrywkowe i centra outlet.
Pod marką FACTORY, NEINVER wprowadził koncept centrum outlet na rynki: hiszpański i polski. Obecnie firma jest liderem w zarządzaniu centrami outlet w Hiszpanii i Polsce oraz jedną z czołowych firm specjalizujących się w tym zakresie na rynku europejskim.
NEINVER zarządza „IRUS European Retail Property Fund”, który jest jednym z największych paneuropejskich Funduszy Nieruchomości z kapitałem prywatnym, zarządzanym przez hiszpańską firmę.
Firma konsekwentnie rozwija działalność na rynkach międzynarodowych, rozszerza każdy obszar swojej działalności, oferując klientom na rynkach lokalnych globalne rozwiązania z zakresu rynku nieruchomości. Obecnie NEINVER działa w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce i Portugalii.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki