Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line
Serwis www.buduj.com.pl powstał we wrześniu 2006 roku. Od początku swojego istnienia strona służy wszystkim osobom budującym bądź remontującym dom lub mieszkanie.
Naturalny urok Galerii Malta Rozwiązania architektoniczne wewnątrz Galerii Malta
NEINVER, inwestor poznańskiej Galerii Malta zadbał, aby jej wnętrza nawiązywały do pięknych terenów poznańskiej Malty, dając poczucie przestrzeni, swobody i relaksu. Wewnątrz Galerii powstała fontanna, jakiej nie znajdziemy w żadnym innym obiekcie w Polsce, ogromna wielokolorowa grafika na fasadzie kina, czerpiąca inspirację z atrakcji poznańskiej Malty, ponad 3.500 mkw przeszklonych sufitów, w tym 2 ogromne świetliki, zapewniające całodzienny dostęp naturalnego światła. Wszystko to można będzie zobaczyć już niedługo – otwarcie Galerii Malta już w marcu 2009.
Wnętrza poznańskiej Galerii Malta są jasne, stonowane i świetliste, bliskie naturalnej kolorystyce. Linie korytarzy – łagodne, obłe, nawiązujące do natury i podkreślone zaokrąglonymi liniami podłóg, sufitów i witryn. Posadzki w korytarzach Galerii Malta, wykonane z płyt ceramicznych, imitujących naturalny kamień, przypominać będą ulice handlowe. Natomiast w części gastronomicznej oraz w miejscach odpoczynku, podłogi wykonano z naturalnego drewna. Wnętrza Galerii wypełnia naturalne światło, dzięki zastosowaniu ponad 3.500 mkw szklanych sufitów, wśród których znajdują się dwa ogromne, okrągłe świetliki o powierzchni 380 i 220 mkw.
“Wnętrza Galerii Malta, podobnie jak bryła budynku, są przestrzenne, jasne i „lekkie”; powstały w wyniku starannego połączenia elementów drewna, stali i szkła, dzięki czemu Galeria doskonale wpisuje się w charakter Jeziora Maltańskiego i okolic.” - mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalna NEINVER w Polsce.
Na ogromnej ścianie wewnątrz Galerii Malta, oddzielającej przestrzeń handlową od wielosalowego kina powstała kolorowa grafika o długości 340 m i powierzchni ponad 2.500 mkw. Inspiracją dla jej twórców z poznańskiej pracowni Diagram były postaci i wydarzenia, kojarzące się z atrakcjami poznańskiej Malty. Ściana kina widoczna jest z każdego miejsca Galerii, dlatego też umieszczona na niej grafika stanowi również element systemu identyfikacji wizualnej centrum - w poszczególnych jej częściach dominuje kolor odpowiedni dla oznaczenia korytarzy w tym systemie: pomarańczowo-żółty, niebieski lub zielony.
W holu głównym, przy jednym z wejść do Galerii od ul. Abpa A. Baraniaka powstaje wyjątkowa fontanna, autorstwa kanadyjskiej firmy Crystal Fountain. Z ponad stu sterowanych elektronicznie dysz, ukrytych w korpusie fontanny, wytryskiwać będą pojedyncze krople, a nie – jak to zwykle bywa - strumienie wody. Tryskające krople podświetlane wielokolorowym światłem dawać będą wyjątkowe efekty wizualne. Jest to pierwszy tego typu projekt na naszym rynku.
Projekt Galerii Malta powstał w pracowniach architektonicznych: Ewy i Stanisława Sipińskich, APA Wojciechowski i DIAGRAM.
Powierzchnia handlowa Galerii Malta wynajęta jest już w 100%, za proces komercjalizacji odpowiada firma Cushman & Wakefield. Otwarcie Galerii zaplanowano na marzec 2009.
Galeria Malta jest największą inwestycją w sektorze centrów handlowo-rozrywkowych prowadzoną w Polsce przez hiszpańskiego inwestora i dewelopera – firmę NEINVER. Jest to jednocześnie największe centrum handlowo – rozrywkowe powstające w zachodniej części kraju.
Obiekt usytuowany jest na ośmiohektarowej działce położonej na brzegu Jeziora Maltańskiego, 5 minut jazdy samochodem od centrum Poznania. Galeria jest otoczona rekreacyjnymi terenami poznańskiej Malty, na które składa się 50 hektarów parków, łąk i lasów oraz liczne atrakcje popularne wśród mieszkańców Poznania i turystów, m.in.: ogród zoologiczny, letni tor saneczkowy, czy Kolejka Parkowa Maltanka.
Bryła Galerii Malta została zaprojektowana tak, by idealnie komponować się i integrować z naturalnym, zielonym otoczeniem. Rozłożysty budynek, dzięki lekkiej, przezroczystej strukturze, wykonanej ze szkła i stali, będzie w pełni harmonizował z okoliczną przyrodą. Podświetlona fasada, pokryta grafiką nawiązującą do wybranych atrakcji Malty będzie doskonale widoczna nocą, nawet z dużych odległości. Bezpośrednim połączeniem Galerii Malta z Bulwarem Nadmaltańskim będzie kładka dla pieszych i rowerzystów o długości 160 m, przechodząca nad ulicą Abpa Baraniaka.
Powierzchnia całkowita Galerii Malta wyniesie 162.000 mkw., z czego 54.000 mkw. to powierzchnia handlowo-rozrywkowa, która pomieści 170 lokali: sklepów, punktów usługowych, wielosalowe kino Multikino i klub fitness. Wśród sklepów Galerii Malta, będzie wiele rynkowych premier: pierwszy w Polsce sklep avanti czy pierwsze w Wielkopolsce salony popularnych hiszpańskich marek modowych: Bershka, Pull&Bear i Oysho, jak również wielkopowierzchniowy sklep legendarnej brytyjskiej sieci Marks&Spencer.
Na drugim poziomie Galerii Malta powstanie strefa gastronomiczna – oświetlony naturalnym światłem hall, którego gigantyczne okno - mierzące 850 mkw. - będzie wychodziło wprost na Jezioro Maltańskie.
Dla wygody odwiedzających Galerię Malta powstanie siedmiopoziomowy parking dla 1.800 samochodów, z bezpośrednim dostępem do wnętrz galerii.
Budowa Galerii Malta rozpoczęła się w styczniu 2007 r., a otwarcie zaplanowano na marzec 2009 r.
NEINVER jest jedną z czołowych firm działających na europejskim rynku nieruchomości z 100 proc. kapitału hiszpańskiego. Posiada 40 lat doświadczenia na rynku macierzystym i międzynarodowym.
NEINVER koncentruje swoją aktywność na inwestowaniu, zarządzaniu i realizowaniu projektów w różnorodnych sektorach rynku nieruchomości.
Pod marką FACTORY, NEINVER wprowadził koncept centrum outlet na rynki: hiszpański i polski. Obecnie firma jest liderem w zarządzaniu centrami outlet w Hiszpanii i zajmuje trzecią pozycję na liście największych firm zarządzających powierzchnią centrów outlet w Europie.
NEINVER zarządza „IRUS European Retail Property Fund”, który jest jednym z największych prywatnych paneuropejskich funduszy nieruchomości zarządzanym przez hiszpańską firmę.
Firma NEINVER rozpoczęła intensywną ekspansję międzynarodową, wprowadzając na rynki europejskie koncepty ze wszystkich obszarów swojej działalności, dostarczając swoim klientom we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność zintegrowane usługi i globalne rozwiązania na rynku nieruchomości. Aktualnie firma NEINVER działa w Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Portugalii i Niemczech.
NEINVER działa na polskim rynku nieruchomości od 2000 roku. Firma wprowadziła na rynek polski koncepcję centrum outlet otwierając w 2002 roku pierwsze tego typu centrum handlowe w Polsce – FACTORY i obecnie jest liderem tego rynku w Polsce. Firma NEINVER wprowadziła także nowy format handlowy FUTURA PARK, będący połączeniem centrum outlet z parkiem handlowym. NEINVER jest liderem w segmencie centrów outlet w Polsce. Główną inwestycją prowadzoną obecnie przez firmę jest poznańska Galeria Malta - największe centrum handlowo-rozrywkowe w zachodniej Polsce.