ZARA w Blue City
W grudniu 2008 roku Zarząd Blue City podpisał umowę najmu z grupą Inditex, właścicielem marki ZARA. Według umowy, na około 3000 m² powierzchni powstaną cztery duże sklepy: ZARA wraz z działem mody męskiej, Pull&Bear, Bershka oraz Stradivarius. Wszystkie sklepy zajmą atrakcyjne lokalizacje w jednym z korytarzy na poziomie 0 centrum (poziom z wejściami z ulicy Opaczewskiej i Alej Jerozolimskich). Otwarcie nowych lokali planowane jest w czerwcu 2009 roku.
Grupa Inditex wybrała dla dalszego rozwoju lokalizacje w centrum handlowym Blue City spośród kilku rozpatrywanych centrów handlowych w Warszawie. Umowa została podpisana przy współpracy z agencją King Sturge.
Wprowadzenie silnych marek odzieżowych to strategiczny krok w kierunku rozszerzenia oferty mody w Blue City. Dziś oferta centrum opiera się na dwóch mocnych filarach: sklepach z modą i salonach z wyposażeniem wnętrz, wspartych niestandardową ofertą rozrywkową i rekreacyjną. W 2009 roku planowane jest dalsze poszerzanie asortymentu sklepów z atrakcyjną modą.
„Po podpisaniu umowy z grupą Inditex zaobserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie powierzchnią handlową w naszym centrum ze strony innych dobrych marek odzieżowych” - mówi Monika Bańkowska, odpowiedzialna za wynajem w Blue City. „Jestem przekonana, że w tym roku wprowadzimy do naszego centrum jeszcze kilka silnych i znanych marek odzieżowych, tworząc naprawdę mocną kompozycję najemców w tym segmencie” – dodaje.
Wynajem nowych sklepów dla grupy Inditex wiąże się z koniecznością adaptacji istniejących powierzchni i przeniesienia dotychczasowych sklepów w inne miejsce. Przez kilka tygodni na poziomie 0 będą trwały prace adaptacyjne. Dzięki zmianom centrum zyska bardzo atrakcyjną aleję handlową, która zasili również okoliczne sklepy na sąsiadujących poziomach.
„Mam nadzieję, że Klienci nie odczują przejściowych niedogodności związanych z przebudową. Najważniejsze, że wszystkie obecne zmiany to zmiany na lepsze, zarówno dla Klientów centrum jak i jego najemców” – mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.
Podpisanie umowy z grupą Inditex to dla Blue City zwieńczenie bardzo udanego roku 2008. W zeszłym roku w centrum powstał dwupoziomowy sklep Saturn (prawie 6000 m²), wynajęte zostały też oba budynki biurowe kompleksu (Blue Office 1 i 2) o łącznej powierzchni ok. 30.000 m². Najemcami biurowymi zostały m.in. Deutsche Bank Polska, Saturn Media Holding, Raiffeisen Bank Polska, Commercial Union, ThyssenKrupp Elevator, Strauss oraz Imperial CinePix. W części biurowej pracować będzie docelowo około 3000 pracowników – codziennych klientów centrum handlowego.
Nota do redakcji
BLUE CITY
Centrum handlowo-rozrywkowe Blue City to unikalny w skali kraju projekt centrum czwartej generacji, łączący w sobie funkcje handlową, rozrywkową i biurową. Blue City to ponad 230 sklepów, restauracji, barów, kawiarni i punktów usługowych, duże centrum rekreacyjne, bogata oferta sportowa i atrakcje dla dzieci.
KING STURGE
Należy do największych niezależnych firm doradczych działających na rynku nieruchomości w Europie (posiada 46 biur w 12 krajach europejskich). King Sturge zatrudnia przeszło 3800 pracowników w 165 własnych i stowarzyszonych biurach na całym świecie. Sieć obejmuje główne ośrodki handlowe w Wielkiej Brytanii, najważniejsze miasta Europy kontynentalnej, a także Stany Zjednoczone i Kanadę, które są obsługiwane przez partnerów handlowych z King Sturge CORFAC International. Spółka posiada również firmy stowarzyszone w Chinach, Indonezji, Malezji i Singapurze.
Warszawskie biuro King Sturge zostało otwarte w styczniu 2000 roku w odpowiedzi na dynamiczny wzrost popytu na profesjonalne usługi doradcze na polskim rynku nieruchomości. W kwietniu 2008 roku zostało otwarte kolejne biuro w Katowicach.
King Sturge zatrudnia w Polsce 70 pracowników i świadczy usługi agencyjne na rynku powierzchni biurowych, magazynowych i handlowych, usługi doradcze w zakresie inwestycji, wyceny nieruchomości, zajmuje się zarządzaniem, badaniami rynku i doradztwem budowlanym.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki