Pierwszy projekt rewiatalizacji ING Real Estate Development na Śląsku
Blisko 600 komfortowych mieszkań o podwyższonym standardzie w doskonałej lokalizacji powstaje w Gliwicach. Tu historia łączy się z nowoczesnością: dziewiętnastowiecznie fasady wplecione w oryginalną bryłę nowych domów mieszkalnych, historyczny układ przestrzenny głównego placu i pierzei traktu Bolesława Śmiałego, odzyskany i ponowne użyty stary bruk. A wszystko to w otoczeniu zieleni, skwerów i deptaków. Rozmach to tylko jeden z wielu atutów pierwszej na Śląsku inwestycji ING Real Estate Development, jednego z największych deweloperów w świecie.
Glivia powstaje u zbiegu ulic Daszyńskiego i Bolesława Śmiałego, w odległości pięciu minut jazdy od centrum Gliwic. Osiedle usytuowane w zielonej dzielnicy miasta, sąsiaduje z willami, Parkiem Starokozielskim i kortami tenisowymi Piast, do których mieszkańcy będą mieli wygodny dostęp. Punktem wyjścia do tworzenia koncepcji architektonicznej osiedla Glivia są zabytkowe budynki dawnych koszar, powstałe pod koniec XIX wieku. Obok budynków z historycznymi elewacjami powstanie dwanaście nowoczesnych domów mieszkalnych. Do budowy wykorzystane zostaną naturalne materiały – kamień, cegła i drewno połączone z dużą ilością szklanych elementów wykończeniowych. Każdy budynek zostanie wyposażony w windę. Wszystkie mieszkania będą miały balkony lub tarasy, a mieszkania na parterze – prywatne ogródki. Wybrane apartamenty na najwyższej kondygnacji zaprojektowano z antresolami i bezpośrednim wyjściem na dach. W ofercie dostępny będzie szeroki wachlarz mieszkań od jedno do czteropokojowych i dwupoziomowych, metraże od 35 m² do 111 m².
Projekt osiedla został przygotowany kompleksowo i obejmuje, obok czternastu komfortowych budynków, przestrzeń wspólną dla przyszłych mieszkańców. Należy do niej pasaż usługowy, przeznaczony na kameralne sklepy, kawiarnie, usługi a także deptaki, skwery oraz przestronne place z ławkami, zielenią i miejscem zabaw dla dzieci. Na całym osiedlu posadzone zostaną drzewa i krzewy, m.in. sosny, platany, klony i magnolie. - Założenie naszego osiedla opiera się na prostej obserwacji. Oprócz wygodnych mieszkań potrzebujemy miejsc, w których możemy spędzać czas z rodziną i sąsiadami. Chcemy, żeby nasze otoczenie odznaczało się wysoką, ponadczasową estetyką - mówi Mirosław Bednarek, dyrektor zarządzający ING Real Estate Development na Polskę. – Odpowiedzią na te wymagania jest dopracowany w najdrobniejszym detalu projekt urbanistyczny i architektoniczny. Twórcy osiedla przykładają dużą wagę do rewitalizacji. Zachowano zabytkowe części budynków, wpisano budynki i trakty komunikacyjne osiedla w historyczny układ przestrzenny. Ceglany mur okalający teren Glivii zostanie poddany gruntownej renowacji. Fragmenty dziewiętnastowiecznej kostki brukowej zostały zabezpieczone i wrócą na osiedlowe aleje. - Najważniejsze w projekcie Glivii jest połączenie dawnej tkanki miejskiej ze świeżymi trendami w architekturze – mówi Łukasz Zagała, architekt i współzałożyciel pracowni medusa group. – Dzięki zastosowaniu naturalnych materiałów i prostej formie udało nam się przerzucić most między XIX i XXI wiekiem. Istotne dla komfortu przyszłych mieszkańców jest rozwiązanie kwestii parkowania na osiedlu. Podziemne parkingi pozwolą uwolnić dodatkową przestrzeń i oddać ją mieszkańcom. Na estetykę osiedla wpłynie również mała architektura. Osiedle Glivia będzie monitorowane i otoczone zabytkowym ceglanym murem. Przy wjazdach na parking ustawione zostaną szlabany z czytnikami kart wjazdowych. Pytania:ING Real Estate, Agnieszka Podbielska, +48 22 222 44 00, + 48 600 375 516 agnieszka.podbielska@ingrealestate.com ING Real Estate jest międzynarodową firmą działającą na rynku nieruchomości, która oferuje usługi z zakresu zarządzania inwestycjami, usługi deweloperskie i finansowe. Z portfolio o wartości 100 miliardów euro oraz biurami w 21 krajach w Europie, USA, Azji i Australii ING Real Estate jest jedną z wiodących firm działających w sektorze nieruchomości na świecie. ING Real Estate należy do Grupy ING, międzynarodowej instytucji finansowej wywodzącej się z Holandii, która oferuje usługi bankowe, ubezpieczeniowe i zarządzania funduszami dla ponad 60 milionów klientów – indywidualnych, korporacyjnych i instytucjonalnych, w ponad 50 krajach. Tekst dostarczony przez: Imago Public Relations