Jesteśmy najwięksi na polskim rynku!
Z dniem 1 lutego 2010 konsolidacja dwóch producentów kostki brukowej należących do irlandzkiego koncernu CRH stała się faktem. Polbruk Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku jako spółka przejmująca połączyła się ze spółką Bazaltex Polbruk Sp. z o.o. zlokalizowaną na południu Polski.
Prężnie działająca na południu Polski firma Bazaltex Polbruk Sp. z o.o. powiększyła Polbruk S.A. o nowe zakłady w: Tarnowskich Górach, Kotlarni, Opolu, Legnicy, Prószkowie k/Opola i Niepołomicach.
Połączenie jest konsekwencją konsolidacji produkcji drobnowymiarowych wibroprasowanych elementów betonowych w polskiej części koncernu CRH. W wyniku fuzji powstał podmiot o potężnym potencjale technicznym i rynkowym, zwiększonym kapitale zakładowym, działający i zarządzany zgodnie z wysokimi standardami wymaganymi obecnie na rynku. To największa z dotychczasowych fuzji w branży kostki brukowej w Polsce. Siła i pozycja rynkowa powstałego podmiotu dają zwiększoną gwarancję rzetelności i wiarygodności współpracy.
Skonsolidowany POLBRUK S.A., dzięki doświadczonej kadrze, wykorzystaniu nowoczesnych technologii i sprawdzonych surowców, oferuje wysoką jakość materiałów do budowy pięknych i trwałych nawierzchni.
W Spółce pracuje ponad 650 osób w 19 zakładach. Łączne możliwości produkcyjne przekraczają 16mln m2 wyrobów drogowych rocznie. Wyznacza to pozycję lidera wśród producentów betonowych kostek brukowych oraz galanterii drogowej w skali całego kraju.
INFORMACJA O FIRMIE:
Polbruk S.A. to wiodący, ogólnopolski producent kostki brukowej i elementów drogowych. Działa na rynku od 18 lat, od 1998 roku jest częścią irlandzkiego koncernu budowlanego CRH plc.
W ciągu ostatnich kilku lat Spółka zrealizowała znaczące, umacniające pozycję firmy inwestycje budując nowe zakłady i linie produkcyjne oraz przejmując istniejące fabryki: Koszalin (2002), Łódź, Pruszków, Kielce, Rzeszów (2006), Warszawa, Lublin, otwierając nową linię w Gdańsku (2007) oraz Olsztynie i Niepołomicach (2009). We wrześniu 2009 Polbruk S.A. wchłonął kolejną firmę – tym razem producenta systemu szczelnych studni kanalizacyjnych Faelbud S.A. powiększając swój zasięg o 2 nowe oddziały: w Skierniewicach i Lublinie. Teraz nastąpiła dalsza ekspansja terytorialna marki poprzez połączenie Spółek POLBRUK i BAZALTEX POLBRUK.
Spółka obecnie oferuje ponad 150 produktów : od klasycznych, prostych wzorów i kształtów po wyszukane, niezwykle ozdobne formy. Kostki brukowe POLBRUK adresowane są zarówno do klientów indywidualnych poszukujących wyjątkowych nawierzchni dla najbliższego otoczenia domu (podjazdy, patia, tarasy, ścieżki), jak i klientów instytucjonalnych oraz drogowych firm wykonawczych (kompletny system krawężników drogowych, korytka ściekowe). Bogactwo wzorów umożliwia harmonijne aranżacje w otoczeniu tradycyjnej i nowoczesnej architektury. Ponadto firma oferuje całą gamę elementów małej architektury (murki oporowe, palisady, gazony), ekologiczne nawierzchnie (np. płyty ażurowe) czy specjalne płyty Focus z fakturą rozpoznawalną przez osoby niewidome. Dodatkowo w ofercie Polbruku znajdują się systemy szczelnych studni kanalizacyjnych wraz ze wszystkimi ich elementami.
Dziś POLBRUK to ogólnopolska marka, z silną siecią dystrybucji i sprzedaży bezpośredniej. To godny zaufania partner biznesowy dla inwestorów realizujących wielkie budowy, drogi i autostrady ( np. Skanska Mostostal, Budimex) oraz dla małych firm budowlanych. Produkty Polbruk sprzedawane są klientom indywidualnym w ponad 600 hurtowniach i składach budowlanych na terenie całego kraju. Ponadto firma dystrybuuje swoje wyroby poprzez sieci handlowe: PSB, Saint Gobain, Nomi czy Leroy Merlin.
Firma rozwija się zdobywając nowe rynki i uznanie lojalnych, zadowolonych Klientów. Na tle konkurencji wyróżnia ją strategia postępowania biznesowego. Dla Polbruku ważne są nie tylko zyski, ale także szeroko pojęte relacje z otoczeniem. W 2008 roku firma, że przyjęła do realizacji Strategię Odpowiedzialnego Biznesu (CSR). Zgodnie z jej założeniami aktywnie włącza się w proces rewitalizacji miast i gmin, promocję bezpieczeństwa na drogach, ochronę środowiska, ale przede wszystkim budowanie trwałych relacji z Klientami poprzez tworzenie korzystnych warunków współpracy, programy szkoleniowe i lojalnościowe.
Artykuł dodał: Kamil Bielicki