Telefon stacjonarny: | 061/66-55-823 |
Faks: | 061/66-55-888 |
Strona www: | www.e-forum.pl |
Ulica: | Polska 13 |
Miasto: | Poznań |
Kod pocztowy: | 60-595 |
Województwo: | wielkopolskie |
Logo: |
Dewizą od początków istnienia Wydawnictwa FORUM na polskim rynku jest hasło „Wiedza na usługach rynku”. Zgodnie z nią staramy się na bieżąco informować naszych klientów o zmianach zachodzących w życiu gospodarczym, przepisach prawa, obowiązkach przedsiębiorstw i administracji publicznej. Naszą misją jest pomoc w rozwiązywaniu doraźnych problemów i dostarczanie rozwiązań stanowiących wsparcie w bieżącej działalności naszych klientów.
Autorami naszych publikacji są uznane autorytety, eksperci wybranych dziedzin, praktycy-specjaliści. Dzięki ich doświadczeniu tworzymy aktualizowane na bieżąco poradniki, użyteczne oprogramowanie wspierające działania użytkowników i inne publikacje dla specjalistów, kadry kierowniczej i organów administracji.
Zakres działalności
Użyteczność, praktyczność, nowoczesność to trzy hasła, na których opieramy praktykę naszej działalności. Nasz Klient może wybrać dogodną dla siebie formę korzystania z wiedzy, którą przekazujemy.
Oferta Wydawnictwa FORUM obejmuje:
- aktualizowane poradniki wymiennokartkowe - omawiające specjalistyczne zagadnienia i poparte wyłącznie praktycznymi przykładami. Dodatkowo, dzięki systemowi aktualizacji nasi Klienci otrzymują bieżące informacji na temat wszystkich istotnych zmian w prawie i życiu gospodarczym,
- oprogramowanie - pomocne przy rozwiązywaniu konkretnych problemów – stanowi pomoc przy tworzeniu dokumentacji, prowadzeniu ewidencji, ułatwia wdrożenie procedur. Jego wyjątkową zaletą jest łatwość obsługi, bez względu na zaawansowanie informatyczne uzytkownika,
- publikacje książkowe - to przystępna forma oraz koncentracja na najważniejszych treściach. Ich tematyka obejmuje zarówno zarządzanie, finanse, jak i problematykę prawną i podatkową.
- czasopisma - to skierowane do profesjonalistów i dostępne w prenumeracie magazyny specjalistyczne. Ich wysoki poziom edytorski oraz systematyczny cykl wydawniczy dają gwarancję dostępu do aktualnych informacji podanych w sposób fachowy, a zarazem łatwy w odbiorze,
- seminaria i szkolenia - gwarantują bezpośredni kontakt z naszymi autorami i redaktorami. Stanowią okazję nie tylko do wysłuchania praktyków-specjalistów, ale również dają możliwość skonfrontowania swoich problemów czy wątpliwości z innymi uczestnikami szkolenia.
Naszym klientom oferujemy dostęp do nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Doceniają to zwłaszcza użytkownicy naszego internetowego serwisu poświęconego tematyce zamówień publicznych. Codziennie na stronach www.forum-przetargi.pl publikujemy tysiące ogłoszeń przetargowych, a także aktualne informacje i komentarze prawne.
Historia spółki
Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o. jest polską częścią międzynarodowego holdingu wydawniczego FORUM MEDIA GROUP. Korzenie Grupy sięgają Niemiec, gdzie w 1988 roku powstało wydawnictwo FORUM VERLAG HERKERT GmbH. Dziesięć lat później, w 1998 roku w wyniku rozwoju FORUM VERLAG została założona polska spółka-córka WYDAWNICTWO FORUM. Od tego czasu spółka przeżywa nieustanny rozwój, który zaowocował miejscem w pierwszej „piątce” największych wydawnictw fachowych w Polsce.
Równolegle trwał i trwa nadal rozwój holdingu FORUM MEDIA GROUP – filie Wydawnictwa funkcjonują m.in. na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, Słowenii, Czechach, Chinach.
Poradnik Kierownika Budowy:
Od przejęcia placu budowy do odbioru końcowego Uchwalona przez Sejm 12 lutego 2009 roku nowelizacja Prawa budowlanego w istotny sposób zmienia procedury rozpoczynania i kończenia inwestycji budowlanej.
Teczka kierownika budowy:
Od umowy o roboty budowlane przez realizację prac do odbioru końcowego
UWAGA: W związku z planowaną likwidacją pozwolenia na budowę zmieniają się przepisy dotyczące dokumentacji związanej z rozpoczęciem prac budowlanych.
Przygotowanie świadectwa energetycznego na CD:
Program umożliwiający prawidłowe wykonanie obliczeń i wystawienie świadectwa energetycznego zgodnie z Dyrektywą 2002/91/WE
Zgodnie z Dz.U. nr 201, poz. 1240 każdy nowy budynek musi posiadać certyfikat energetyczny zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej. Certyfikat powinien być zgodny z wytycznymi Ministra Infrastruktury, a więc musi uwzględniać określoną metodologię obliczeń oraz parametry techniczne.
KOMENTARZ DO NORM TECHNICZNYCH W BUDOWNICTWIE NA CD:
Interpretacja norm oraz omówienie wymagań i parametrów technicznych wraz z przykładami zastosowania w branży budowlanej
Na każdym etapie procesu budowlanego wymagane jest stosowanie wytycznych z kilku lub kilkunastu obowiązkowych PN-EN. Duża liczba norm, szczegółowość zapisów oraz niejednoznaczna interpretacja powodują trudności w szybkim znalezieniu i prawidłowym zastosowaniu parametrów technicznych.
Książka Obiektu Budowlanego:
Aktualne wymagania i zasady prowadzenia obowiązkowej dokumentacji budynku
Art. 64. §1 Ustawy Prawo budowlane nakazuje, właścicielowi lub zarządcy obiektu prowadzenie dla każdego obiektu oraz budynku, książkę obiektu budowlanego. Niespełnienie powyższego obowiązku skutkuje poważnymi konsekwencjami.
Ocena energetyczna budynku:
Dostosowanie nieruchomości do wymagań Dyrektywy 2002/91/WE, nowe standardy projektowania i obliczania charakterystyki energetycznej
Nowa dyrektywa 91/WE nakłada na każdy budynek obowiązek posiadania certyfikatu energetycznego. Przepisy bardzo restrykcyjnie określają warunki dostosowania budynków i projektów budowlanych do wymagań rozporządzeń MI. Każdy użytkowany budynek i nowo powstający projekt musi już teraz uwzględniać nowe współczynniki cieplne i zmienioną metodologię obliczeń charakterystyki energetycznej tak, aby otrzymał certyfikat. więcej ...
Nowe Prawo Budowlane i przepisy wykonawcze:
Praktyczny komentarz dla osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, inwestorów, wykonawców i administracji
Sejm uchwalił nowelizacją ustawy PB. Zmianie uległy procedury udzielania pozwoleń oraz zasady uzyskiwania decyzji o warunkach zabudowy. W praktyce nowa procedura będzie, dotyczyła budowy większości obiektów - domów jednorodzinnych, garaży, budynków gospodarczych, a nawet bloków mieszkalnych.
Plan BIOZ na placu budowy:
Zestaw obowiązkowych dokumentów oraz praktycznych procedur weryfikowanych podczas kontroli PIP i NB
Kierownik budowy zgodnie z Dyrektywą Rady 92/57/EWG ma obowiązek sporządzenia planu BIOZ. Praktyczny instruktaż oraz zestaw niezbędnych dokumentów krok po kroku pozwoli na wywiązanie się z tego obowiązku.
Dokumentacja okresowych kontroli stanu technicznego budynku:
Gotowe do wykorzystania protokoły zgodne z wytycznymi Nadzoru Budowlanego
Nowelizacja ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2007 r. Nr 191, poz. 1373) zwiększa zakres obowiązków zarządców, administratorów i właścicieli nieruchomości. Muszą oni m.in. przeprowadzać obowiązkową kontrolę stanu technicznego obiektu/budynku dwa razy w roku.
Książka Obiektu Budowlanego:
Formalne i praktyczne porady oraz wskazówki dotyczące obowiązku prowadzenia KOB
Właściciele oraz zarządcy obiektów budowlanych zgodnie z rozporządzeniem Dz.U. Nr 120 poz. 1134,zobowiązani są prowadzić dla każdego budynku oraz obiektu budowlanego nie będącego budynkiem książkę obiektu budowlanego.